Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis autorizația de construire pentru proiectul de electrificare și reabilitare a lotului Aleșd – Frontieră Ungaria din cadrul liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Lucrările pentru modernizarea și electrificarea lotului 4 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea au început. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, care este unul dintre cele mai complexe tronsoane din cele opt contracte majore ale PNRR pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj – Oradea. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni.

CFR Infrastructură și constructorul WeBuild (Italia) au semnat în decembrie 2022 un contract în valoare de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea. Contractul pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria este finanțat din PNRR și are o lungime de 47 de kilometri. Pe acest lot, din totalul de 47 de kilometri, 18 kilometri vor beneficia de o nouă linie dublă.

Valoarea lucrărilor pentru care s-a emis autorizația de construire este de 1,96 miliarde lei, conform documentelor consultate de Economedia.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea și vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri. Mai multe poduri au depășit durata de viață (peste 100 de ani), iar starea generală este de degradare cu alunecări de teren. Instalațiile existente prezintă o uzură fizică și morală pronunțată și se apropie de limita critică de funcționare conform condițiilor tehnice, conform Notei de Fundamentare a proiectului aprobată de Ministerul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.