Accidentul feroviar de la Boju din această săptămână, în care un tren care transporta motorină a deraiat,  a produs un impact semnificativ asupra mediului înconjurător. În momentul de faţă încă se efectuează cercetări asupra cazului, iar vinovaţii ar putea fi traşi chiar şi la răspundere, penal. Din cei zece inspectori ai Gărzii de Mediu din judeţul Cluj, doar o persoană a mers la locul accidentului, pentru a efectua cercetări, deoarece restul angajaţilor erau plecaţi la o serie de conferinţe la Sibiu. Oficialii Gărzii de Mediu Cluj susţin că încă nu se cunoaşte cantitatea totală de motorină scursă în sol în urma accidentului feroviar şi că acest fenomen încă nu a fost stopat în totalitate. „În prezent nu există o evidenţă a cantităţii de motorină scursă în sol. Ştim doar că acel tren transporta în total 480 de tone de combustibil. Încă nu au fost scoase toate vagoanele cu motorină din zona afectată pentru că terenul este foarte accidentat şi se ajunge greu la vagoane. Din acest motiv nu se cunoaşte încă totalul substanţei deversată în sol”, a declarat Mihaela Rozor, inspectorul şef al Gărzii de Mediu Cluj. De asemenea, Rozor a explicat că principala problemă în momentul de faţă este posibilitatea ca motorina să se scurgă într-o apă fluvială. „Există în zonă un pârâu de torent în care există posibilitatea să se scurgă motorina.  Dacă va ploua există o foarte mare problemă pentru că ne putem trezi că motorina ajunge în orice râu”, a continuat inspectorul şef. În urma accidentului feroviar de la Boju de acum două zile mai multe vagoane încărcate cu motorină au deraiat de pe şina de cale ferată şi au poluat o zonă de aproximativ 500 de metri pătraţi. Singura soluţie prin care această zonă ar putea fi decontaminată ar fi escavarea  porţiunii de pământ care a fost poluată.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.