Documentele privind căsătoria, divorţul, naşterea şi decesul ar putea fi puse la dispoziţia cetăţenilor în mod digital, un proiect în acest sens putând fi publicat zilele acestea, susţine Ionuţ Valeriu Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), la un eveniment organizat de Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA).
„Guvenul are în program foarte multe proiecte pe partea de e-guvernare. Din strategia cu privire la dezvoltarea României, din punct de vedere digital, ne propunem să implementăm, să digitizăm, un număr de 36 de evenimente de viaţă. Săptămâna aceasta va fi un proiect depus de ministerul nostru, în parteneriat cu Ministerul de Interne, cu cel al Dezvoltării şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale cu privire la digitizarea celor patru evenimente de viaţă, anume căsătorie, divorţ, naştere şi deces. Vom putea pune la dispoziţia cetăţenilor în mod digital şi online aceste servicii„, a spus Andrei.
El a precizat că se vor digitiza toate documentele de stare civilă din ultimii 100 de ani.
„Se lucrează la un proiect de cloud guvernamental. Este cel mai mare proiect de până acum în parteneriat cu alte instituţii guvernamentale. Îi punem bazele în acest moment. Registrul Comerţului va implementa un proiect prin care se vor digitiza toate serviciile de la înfiinţarea unei firme, până la radiere, obţinerea certificatelor constatatoare. Totul se va face online„, a explicat oficialul MCSI, conform sursei citate.