Adrian Popa, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca a acceptat pentru Gazeta sa raspunda la mai multe întrebari referitoare la scandalul în care a fost implicat în ultimele saptamâni. Adrian Popa a afirmat ca este victima unei vendette personale a omului de afaceri clujean Sorin Dan, acesta afirmând ca-l va actiona în instanta pe Dan pentru santaj. Adrian Popa a mai afirmat ca vizita sa la Bucuresti nu a fost legata de dezvoltarea unui proiect imobiliar propriu ci pentru a gasi o solutie de rezolvare a problemei aeroportului Cluj-Napoca.
Gazeta: Cât de adevarate sunt afirmatiile publicate în presa în care se sustine ca dumneavoastra ati pus în pericol dezvoltarea aeroportului international?
Adrian Popa: Mi-era programat concediul în Dubai din luna mai pentru ca i-am facut o promisiune sotiei mele când m-am casatorit. Din cauza ca majoritatea timpului mi-l petrec în primarie si la partid i-am promis ca de ziua ei o sa plecam undeva sa fim împreuna. La partid, la primarie se stia ca voi pleca, nu a fost o enigma. A aparut articolul respectiv care s-a legat cu interesul lui Sorin Dan si, repet, nu am nimic cu presa, presa îsi face datoria si bine face, bune, rele, trebuie scoase la iveala. Tot timpul am sustinut acest lucru. În data de 25 octombrie am avut comisie de urbanism unde Sorin Dan a venit cu un proiect de 86.000 mp, un proiect enorm care nu respecta nicio lege sau regula de urbanism. Sigur ca a fost respins, i s-a recomandat sa revina, moment în care a intrat o chestie personala cu dânsul sa-mi arate ca nu e bine sa ma pun cu el. Când afirm chestiile astea am dovezi si îl voi da în judecata si îl acuz pe Sorin Dan de presiuni si îl voi da în judecata pe aceasta tema cu dovezi. Mai departe, sunt doua chestiuni care trebuie rezolvate. Una, o chestiune în partid pe care trebuie sa o reglementez pentru ca a luat o întorsatura ciudata. Statutul partidului prevede ca toate discutiile trebuie purtate în partid si, în plus, mi se pare normal. Trebuie sa lamuresc problemele din partid dupa care voi putea sa va spun exact cum stau lucrurile. Cu Sorin Dan, nu e prima data când se întâmpla asemenea lucruri.
Gazeta: Ca urmare a acestui scandal se speculeaza faptul ca va veti da demisia din PNL. Va mai regasiti în acest partid?
Adrian Popa: Nu am de ce sa plec din partid. Sunt presedinte al PNL Cluj-Napoca, sunt viceprimar al acestui partid. De patru ani de când sunt membru al acestui partid am avut doar succese si satisfactii. Daca undeva este un scurt circuit, ei bine, asta trebuie s-o lamurim, din punctul meu de vedere n-am de ce sa plec. Iar chestia cu excluderea trebuie sa o stabilesc în partid.
Gazeta: Cum apreciati declaratiile domnului Marius Nicoara din ultima perioada referitoare la acest scandal?
Adrian Popa: Cu dânsul trebuie sa discut foarte bine acest subiect pentru ca la fel poate sa fie si o neîntelegere la mijloc împotriva lui Marius Nicoara, eu înca nu am avut neîntelegeri cu dânsul. Este foarte posibil ca Marius Nicoara sa fi fost dezinformat si trebuie sa reglementam anumite lucruri.
Gazeta: Ne puteti spune exact care a fost scopul vizitei dumneavoastra la Bucuresti la Autoritatea Aeronautica?
Adrian Popa: Filmul întâmplarilor a fost urmatorul. Un oras ca si Cluj-Napoca care se doreste a fi capitala Transilvaniei are nevoie de un aeroport modern. La fel si invers. Degeaba dezvoltam un aeroport daca nu exista un oras lânga el. De aici trebuie sa le combinam pe amândoua în asa fel încât împreuna cu specialistii sa vedem care este solutia ideala. Domnul David Ciceo, care este directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, m-a rugat în urma unei emisiuni televizate în care se prezenta un caz în sensul ca este o casa construita lânga pista si ca ar putea crea probleme pentru viitoarea extindere pentru autorizarea proiectului si ca primaria elibereaza înca autorizatii fara sa tina seama de faptul ca aeroportul se doreste a fi extins. Si, repet acest lucru, în momentul de fata numai se doreste extinderea pentru ca la ora actuala nu este depusa nici o documentatie nici unde, nici la Primarie, nici la Consiliul Judetean, nici la Autoritatea aeronautica. Este o idee care trebuie materializata printr-un Planb Urbanistic Zonal. Acesta trebuie aprobat de catre CL Cluj-Napoca, CJ Cluj respectiv CL Apahida pentru ca acolo este zona de servitute aeriana. Acest lucru m-a determinat la cererea domnului Ciceo sa stabilim o întâlnire cu reprezentantii Iptana Bucuresti, firma care face consultanta pentru extindere si reprezentantii aeroportului. Chiar si domnul Ciceo trebuia sa fie la mine, dar din cauza ca a avut o conferinta de presa nu a mai putut sa ajunga. Datorita Planului Urbanistic General si Regulamentului de urbanism actual, pentru ca acestea doua sunt aprobate în 1999, pe vremea aceea nu se gândea o astfel de dezvoltare. Pe PUG actual se poate construi aproape de viitoarea pista. La 1800 m la cât este pista actuala este distanta destula. Sunt constructii avizate în perimetru viitorei piste care vor constitui obstacole pentru traficul aerian. În conditiile în care viitoarea pista va avea 3500 m vor putea veni toate categoriile de avioane inclusiv cursele transoceanice sau curse cargo va trebui sa stabilim exact care sunt zonele sensibile din jurul viitoarei piste. În aceste conditii trebuia sa mergem la Autoritatea Aeronautica sa stabilim exact ce vom face. Eu oricum în data de 22 octombrie a trebuit sa merg la Bucuresti cu problema autostrazii urbane si în conditiile în care mergeam la ministrul Orban am zis sa-l întreb si pe dânsul care ar fi solutia de rezolvare a acestei situatii. Am fost la Orban, am discutat despre autostrada urbana si când am ajuns la capitolul aeroport dânsul l-a sunat pe directorul de la Autoritatea Aeronautica pentru a ma întâlni cu el pentru ca erau lucruri mult prea tehnice pentru el. N-am intrat nici pe usa din dos, n-am mers nici în alta calitate decât strict cea de viceprimar al municipiului Cluj-Napoca. Am zis ca voi reusi sa înteleg care este fenomenul. M-am întâlnit cu seful autoritatii aeronautice si am discutat pe chestiuni absolut generale. Dânsul a vazut forma de relief a orasului, este un aeroport dificil, cel mai dificil aeroport din tara ca pozitionare din cauza reliefului si a obstacolelor existente. Si aici nu ma refer la cladiri noi, ci la cladiri vechi de sute de ani cum e biserica Sfântul Mihail sau Catedrala ortodoxa din Piata Avram Iancu. Când eram la seful autoritatii aeronautice, acesta l-a sunat pe David Ciceo si l-a rugat sa grabeasca PUZ pentru respectiva zona pentru ca în cazul în care o documentatie venita de la Primarie pentru aceasta zona va trebui adoptata pentru ca în momentul de fata nu exista acte care sa dovedeasca ca acolo va fi construita viitoarea pista. În urma discutiei s-a stabilit ca se va trimite o hâtie oficiala de la autoritate prin care ne întreba daca mai este de actualitate reabilitarea piste si pentru ca autoritatea sa fie acoperita în cazul în care va veni o documentatie spre aprobare. Eu stiam ca va veni o hârtie de la Bucuresti. Ca în aceasta hârtie apare un proiect imobilar, ei bine, aceasta poate fi o greseala de dactilografiere, asta trebuie stabilita si în interior. Va trebui de fata cu colegii sa dau telefon la Bucuresti si sa lamurim problema. Am plecat de la Bucuresti, am venit acasa, le-am explicat la consilieri si în comisie am explicat si repet, aveam concediu programat din luna mai, si am plecat în concediu. Deci discutiile despre un proiect imobiliar pe care eu l-as dezvolta sunt doar speculatii.
Stefan Trandafir