
Cristian Popescu Piedone, actualul șef a Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului a ajuns viral pentru faptul că bagă spaima în rândul localurilor și restaurantelor din toată țara. Acesta a avut un parcurs anevoios, a candidat pentru funcția de primar general al Capitalei, a trecut prin mai multe partide politice, a fost ales de trei ori primar în două sectoare diferite și a avut probleme juridice, fiind condamnat la închisoare în dosarul Colectiv.
Cu toate acestea, familia Piedone a reușit să-și diversifice veniturile și să se impună pe piața afacerilor din România printr-o serie de investiții și activități economice. De la restaurante de succes la saloane de înfrumusețare și afaceri în domeniul publicității, membrii familiei fac afaceri de tot felul ca să-și umple portofelul, motiv pentru care vom analiza evoluția afacerilor familiei Piedone, pornind de la primele investiții ale lui Vlad Popescu, antreprenorul familiei și până la succesul actual al restaurantelor și al altor afaceri deținute de familie.
Vlad Popescu a furat startul afacerilor cu firma SC Level Ten SRL
Povestea afacerilor familiei Piedone începe cu Vlad Popescu, fiul primarului Cristian Popescu Piedone, care a pătruns în lumea afacerilor prin asocierea în compania SC Level Ten SRL. Acesta a devenit acționar cu 50% din capitalul firmei, un prim pas semnificativ ce i-a deschis drumul către o carieră de succes în domeniul antreprenorial. Deși firma avea ca scop investiții în mai multe sectoare, Vlad Popescua identificat oportunități de afaceri, punând bazele unor proiecte care aveau să devină coloane vertebrale ale afacerilor familiei.
Unul dintre primii pași majori ai familiei în domeniul turismului a fost achiziționarea unei părți dintr-un complex turistic de renume. În acest sens, Vlad Popescu a devenit acționar la fosta discotecă a Complexului Turistic Capra Neagră din Poiana Brașov, o locație cunoscută atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini. Acest complex, deținut la vremea aceea de Ioan Borzea, a fost transformat într-un punct de atracție important pentru iubitorii de munte și distracție, iar investiția familiei Popescu a fost una strategică.
Afacerea cu restaurante: Jour Fixe Clasic și Jour Fixe Medieval
Cu toate acestea, cel mai notabil succes al familiei Popescu Piedone a venit în domeniul HoReCa, cu deschiderea restaurantelor. În 2009, Vlad Popescu a deschis restaurantul Jour Fixe Clasic, în cadrul firmei GOD TRUST ENTERPRISES. Având în vedere faptul că acest restaurant s-a impus rapid ca un loc de top în oraș, cu un concept modern afacerea s-a extins rapid, ceea ce l-a propulsat pe micul antreprenor la următoarea etapă.
În 2013, datorită succesului obținut, Vlad Popescu a decis să deschidă un al doilea restaurant, Jour Fixe Medieval, continuând să atragă clienți printr-un același concept care îmbina tradiția cu modernitatea. În același an, un alt pas important a fost realizat atunci când Iulian Cârlogea și-a cedat acțiunile către Ana Maria Popescu, fiica de 19 ani a primarului Cristian Popescu Piedone.
Astfel, Ana Maria Popescu și Vlad Popescu au devenit acționari majoritari, deținând 50% din fiecare restaurant, fiecare cu o cotă egală.
În prezent, restaurantul Jour Fixe Clasic și Jour Fixe Medieval sunt două dintre cele mai populare locuri de întâlnire pentru locuitorii din sectorul 4, dar și pentru turiști. Firma GOD TRUST ENTERPRISES SRL a ajuns în 2023 la o cifră de afaceri de 95 441 de euro, deși anii de glorie au fost în 2013, când a atins performanța de 411 116 euro.
Ana-Maria Popescu mai deține firma Chocoland SRL, a cărei cifră de afaceri atinge 12 486 euro.
În paralel cu afacerea lui Vlad Popescu în domeniul horeca, Iulia Popescu, soția primarului Cristian Popescu Piedone, a deschis în 2004 un salon de înfrumusețare în sectorul 4, o afacere de succes care a continuat să crească și să atragă clienți din întreaga zonă. Mai mult decât atât, în perioada 2005-2008, Iulia Popescu a fost acționar majoritar în firma SC Phoenix Sistem SRL, specializată în publicitate, o afacere care i-a adus o bună reputație în domeniul marketingului și publicității. Chiar dacă nu a fost implicată direct în managementul zilnic al firmei, succesul acestei afaceri a contribuit la consolidarea imaginii familiei Popescu în mediul de afaceri din România.
Familia Popescu Piedone a reușit să dezvolte un portofoliu diversificat de afaceri care variază de la restaurante la saloane de înfrumusețare și companii de publicitate. Vlad Popescu a dat startul în familie, iar restul membrilor l-au urmat numaidecât.