La alegerile locale din 27 septembrie, alegătorii votează numai la secţia unde sunt înscriși în lista electorală permanentă sau la secția unde este arondată adresa la care îşi are domiciliul sau reşedinţa, anunță Biroul Electoral Central. De asemenea, alegătorii care deţin un act de identitate al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie îşi pot exercita dreptul de vot.
Biroul Electoral Central a emis o hotărâre privind aplicarea unitară a prevederilor privind exercitarea dreptului la vot la alegerile locale.
Potrivit hotărârii BEC, alegătorul care, până cel mai târziu în data de 4 septembrie, şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu votează numai la secţia de votare unde este arondată strada la care îşi are reşedinţa menţionată pe actul de identitate, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară dacă nu a solicitat înscrierea în listele electorate permanente cu adresa de reşedinţă.
Alegătorul care nu şi-a preschimbat actul de identitate după modificarea limitei unităţii administrativ-teritoriale unde îşi are domiciliul sau reşedinţa votează la secţia la care este arondată strada ce figurează la menţiunea privind domiciliul sau reşedinţa înscrisă pe actul de identitate.
La scrutinul din 27 septembrie, cetăţenii români îşi exercită dreptul de vot pe baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu sau paşaportul de serviciu electronic, iar în cazul elevilor din şcolile militare – carnetul de serviciu militar. Actele trebuie să fie valabile în ziua votării.