Alexandra Oană, mesaj dur pentru Emil Boc: „Respectarea termenelor din PNRR și securizarea fondurilor erau primul mare test pentru proiectul metroului. Pe care, oricum ai întoarce-o, Primăria l-a picat”

Pe grupul de Facebook Clujul Civic, cunoscut ca un spaţiu de intervenţie al comunităţii locale, Alexandra Oană a postat un mesaj despre pierderea fondurilor PNRR pentru metrou

Ce înseamnă pentru Cluj pierderea fondurilor pentru PNRR?

Știm deja că metroul de la Cluj pierde cele 300 milioane de euro din PNRR. A spus-o Ciolacu, a repetat-o Grindeanu și ieri a recunoscut-o tacit și dl primar Boc, când a declarat că metroul merge înainte, cu sau fără banii din PNRR.

Sigur, proiectul o să meargă înainte, nici nu ne așteptam la alte declarații… dar hai să nu trecem așa ușor peste faptul că am pierdut 300 de milioane de euro, aproape cât bugetul Clujului în 2020. Nu tragem nicio concluzie? Nu răspunde nimeni? Nu are nimeni nimic de învățat de aici?

Respectarea termenelor din PNRR și securizarea fondurilor erau primul mare test pentru proiectul metroului. Pe care, oricum ai întoarce-o, Primăria l-a picat. Un start bun și un ritm susținut al lucrărilor ar fi adus mai multă încredere în proiect și, mai ales, în Primărie, ce în ochii multora are o capacitate redusă de-a gestiona proiecte mari.

Prin urmare, pe cât de admirabil optimismul dlui primar, pe atât de inadecvat. Mult mai de apreciat, în acest moment, ar fi puțin realism și responsabilitate.

Iar, concret, asta ar presupune:

(1) publicarea unui nou plan de finanțare, dincolo de promisiuni generice și angajamente de principiu, mai ales în acest context financiar extrem de complicat, care se va complica și mai mult anul viitor, că nu vom putea trage la infinit de deficitul enorm pe care îl avem

(2) publicarea calendarului lucrărilor pe pagina Primăriei și respectarea acestui calendar, fără întârzierile care ne-au adus în situația de a pierde banii din PNRR

Din păcate, exact asta pare să lipsească din declarațiile oficiale. Cu fiecare nouă discuție bornele se mută, termenele se tergiversează: cârtițele ce sapă tunelurile urmau să vină ba în septembrie, ba în septembrie-octombrie, ba acum în noiembrie, iar banii nu e încă foarte clar de unde vor veni.

Între timp, săptămâna viitoare începe școala, iar în octombrie începe și anul universitar, ceea ce va face ca traficul din oraș să intre în ritmul obișnuit din ultimii ani: adică unul infernal.

Proiectul metroului a fost vândut mulți ani drept soluția principală la problema traficului din Cluj-Napoca.

Ei bine, acum că proiectul metroului se îndepărtează într-un orizont tot mai incert, poate e momentul, să revenim la o discuție cu picioarele pe pământ despre ce facem cu traficul din Cluj-Napoca.

Acum. Nu peste 10, 15 ani.

Voi ce credeți?”, a scris Alexandra Oană pe grupul Clujul Civic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.