Premierul Calin Popescu Tariceanu, aflat, vineri, în judetul Bihor, a declarat ca un prim tronson, de 25 de kilometri, al Autostrazii Transilvania, va fi dat în folosinta în acest an, în judetul Cluj.
Tariceanu a dat asigurari ca primul tronson de 25 de kilometri al autostrazii va putea fi dat în folosinta în cursul acestui an. Premierul, care a vizitat santierul viaductului Suplacu de Barcau si stadiul lucrarilor la Autostrada Transilvania, s-a declarat satisfacut de ritmul lucrarilor la autostrada. "Încep sa fiu multumit de ritmul lucrarilor, pentru ca acum doi ani am plecat dezamagit de aici. Ma bucur, de asemenea, ca Bechtel a început demersuri pentru aducerea la aceasta lucrare a unor muncitori români care lucreaza în strainatate", a spus Tariceanu. Premierul a afirmat însa ca nu este multumit de contractul semnat pentru constructia Autostrazii Transilvania.

400 de milioane de euro anul acesta

"Anul acesta exista aproximativ 400 de milioane de euro pentru continuare lucrarilor la constructia autostrazii, din care 136 sunt deja platiti în avans. E o chestiune pentru care eu nu ma simt confortabil deloc, dar asa a fost facut contractul pe vremea PSD si a ministrului PD Dobre. Am constatat ca exista întârzieri la lucrare, dar acestea sunt din vina autoritatilor care nu au facut exproprierile. Am sa tin cont de sugestiile Bechtel si o sa cream o sucursala locala a Companiei Nationale de Drumuri care sa raspunda de sectorul Cluj-Oradea pentru ca e foarte greu sa conduci de la 500 de kilometri distanta", a declarat Tariceanu. De asemenea, premierul a facut referire la proiectul unei autostrazi care sa faca legatura între Transilvania de Moldova si a calificat programul guvernamental de infrastructura "ambitios si care creeaza premise pentru atragerea investitorilor". Premierul Tariceanu a sosit la Suplacu de Barcau cu elicopterul, care a aterizat la ora 9.25, lânga acumularea de apa care se construieste si timp de zece minute a primit o informare tehnica despre acest obiectiv. Investitia, în valoare de 135 de milioane de lei, are rolul sa suplimenteze debitele de apa potabila si industriala pentru orasul bihorean Marghita, deficitare, si sa reduca pericolul de inundare în aval pe râul Barcau. Acumularea este situata în amonte de Suplacu si permite stocarea unui volum de 12,1 milioane de metri cubi de apa, fiind finantata din programul Phare, bugetul de stat si de Banca de Constructie si Dezvoltare Europeana. Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe relatia Brasov-Bors, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro, acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost întrerupte la jumatatea anului 2005, când autoritatile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

(R.P.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.