Rentabilitatea angajaților din România a crescut cu 4% anul trecut, la 1,3, indicator măsurat ca fiind venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetară, euro, dolar sau leu, plătită de angajator sub formă de remunerare, potrivit studiului PwC Saratoga 2014.
Privită în context european, rentabilitatea capitalului uman din România este mai mare cu 16% decât media europeană (1,12) şi decât media ţărilor din Europa Centrală şi de Est (1,28), se arată într-un comunicat al PwC România, citat de Mediafax.
La nivel de sectoare de activitate, se observă o evoluţie pozitivă a rentabilităţii capitalului uman în sectorul serviciilor financiare (de la 0,92 la 1,97). Pe de altă parte, rentabilitatea a scăzut în sectoarele farmaceutic (1,6 versus 2,01 în anul precedent), bunuri de larg consum (1,23 versus 1,5 în anul precedent) şi produse industriale (1,11 versus 1,34 în anul precedent) şi s-a menţinut la acelaşi nivel în sectorul de retail (1,03).