Un raport contrainformativ incendiar intrat in posesia noastra incrimineaza jocuri de culise de-a dreptul halucinante facute la cel mai inalt nivel al Ministerului Apararii Nationale in scopul  ”deturnarii” unor uriase contracte de inarmare ce urmeaza a fi negociate in curand. Iar daca seria de dezvaluiri din ”National” a cuprins mai multe amanunte privind razboiul pe viata si pe moarte si pe bani multi care se poarta intre marile puteri ale lumii pentru a-si impune propriile companii de armament drept parteneri care sa prinda o ”halca” tot mai mare din bugetul de miliarde de euro asigurat de catre Guvernul Romaniei pentru modernizarea dotarii Armatei Romane, de aceasta data raportul care poate reprezenta ”nucleara” care sa arunce in aer intreg Ministerul Apararii Nationale,cu tot cu scaunul care oricum se clatina tot mai serios al lui Mihai Fifor cuprinde precizari punctuale, scrie jurnalistul Cătălin Tache pe national.ro.

Prin care se arata cum pur si simplu ar fi fost schimbate specificatiile tehnice ale proiectului ”Platforme de Transport” pentru cele 3.341 de camioane care ar urma sa intre in dotarea Armatei Romane! Ca si efectuarea unei operatiuni de lotizare a proiectului, impartit ulterior in ”LOT 1 – camioane blindate si neblindate” si „LOT 2 – Remorci”. Insa acuza care va zgudui intreg ministerul si mai ales servicile de informatii militare se refera la o modificare ulterioara a tipului de motor pe care trebuie sa il posede platformele militare. Si prin care, pur si simplu, Armata Romana va fi scoasa din cartile NATO, Alianta avand un standard obligatoriu care prevede ca pe timp de razboi si in teatrele de operatii sa se foloseasca ”combustibilul unic”. Iar concluziile raportului intrat deja incluisv  in posesia unor importanti lideri politici ai actualei guvernari, dar si a partenerilor strategici  sunt cu atat mai interesante cu cat serioasele vulnerabilitati cu care s-ar putea confrunta Armata Romana dupa atribuirea acestor contracte ar fi survenit imediat dupa intoarcerea dintr-o vizita in Germania a ministrului Mihai Fifor.

Au schimbat motorul!

Tinand cont de gravitatea aspectelor din acest raport care, subliniem, a intrat si in posesia reprezentantilor principalilor parteneri externi strategici ai Romaniei, tinand cont de vulnerabilitatile la adresa Armatei Romane si la incalcarea cu buna stiinta a standardelor NATO obligatorii pentru toate trupele Aliantei, publicam integral paragrafele referitoare la acuzele privind stategia de inarmare derulata de catre actuala conducere a Ministerului Apararii Nationale. Cu specificatia ca acest scandal intervine la atat de putina vreme dupa ce, dupa cum dezvaluiam in exclusivitate, procurorii anticoruptie au descins deja in sediul MApN, ridicand documente inclusiv de la Departamentul pentru Armamente cu privire la proiectul ”PIRANHA 3”. Cum insa este vorba despre o ancheta aflata in plina desfasurare, procurorii luand in calcul acum si aceste noi piste nu vom publica acum si numele companiilor vizate.

”Precizam ca la proiectul PLATFORME de TRANSPORT pentru cele 3.441 camioane au fost schimbate specificatiile tehnice, existand suspiciunea ca s-a dorit ca astfel sa poata participa si companiile germane(…) si (…). Initial s-a dorit ca intreg contractul sa fie atribuit companiei (…), insa deoarece aceasta nu produce si remorci a fost nevoie sa se recurga la efectuarea  operatiunii de lotizare a proiectului, un lot fiind pentru camioane iar cel de-al doilea pentru remorci. LOTUL 1 – camioane blindate si neblindate iar LOTUL 2 – remorci. Fiind convenita de principiu necesitatea atribuirii contractului catre companii germane s-a stabilit ca remorcile sa fie livrate de catre (…).

Cea de a doua cerinta priveste tipul de motor pe care trebuie sa il posede platformele de transport. Conform cerintei formulate de catre Statul Major al Fortelor Terestre camioanele trebuiau sa posede motor Euro 3 care tinea cont de un standard NATO astfel incat pe timp de razboi si in teatrele de operatii se foloseste COMBUSTIBIL UNIC. Exista informatii ca modificarea ar fi fost insa facuta la indicatiile dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor ddupa vizita pe care a efectuat-o in Germania, deoarece compania (…) produce acum doar motoare Euro 5, fapt care ar fi descalificat-o in situatia pastrarii neschimbate  a specificatiilor tehnice initiale, considerandu-se ca astfel nu se mai pot atribui contracte catre partea germana, conform intelegerilor NEOFICIALE stabilite in cursul vizitei din Germania. In acest sens este de precizat ca prin schimbarea specificatiei tehnice privind tipul de motor pe care trebuie sa il posede camioanele ce urmeaza a fi achizitionate este afectata capacitatea de interoperabilitate a tehnicii militare a fortelor armate ale celorlalte state membre NATO cu tehnica militara din dotarea fortelor armate romane, care in aceste conditii nu vor putea folosi in caz de razboi ”COMBUSTIBIL UNIC” si, pe cale de consecinta este afectata insasi capacitatea de aparare a Romaniei! Subliniem ca despre motoarele EURO 5 se cunoaste ca pentru a putea fi alimentate cu COMBUSTIBIL UNIC au nevoie de un sistem auxiliar suplimentar care sa permita trecerea la folosirea acestui tip de combustibil. Insa dispozitivul auxiliar nu a fost solicitat prin documentatia tehnica si astfel va costa in plus la pretul final de achizitie al camionului. Exista indicii ca se intentioneaza ca de-abia dupa semnarea contractului sa se semneze un act aditional in acest sens prin care se va cere montarea dispozitivului si se va negocia. Dispozitivul costa in conditii normale aproximativ 30.000 de euro, dar in functie de modul in care vor fi purtate negocierile de catre partea romana exista riscul ca pretul dispozitivului sa ajunga mai mare, invocandu-se URGENTA achizitionarii lor”. Pentru ca, altfel, desi vom cheltui miliarde pe achizitia de camioane, acestea pur si simplu nu vor putea fi trimise si folosite in teatrele de oeratiuni unde Armata Romana este angajata alaturi de trupele NATO!

 

Citește continuarea pe national.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.