Asociația Școlilor Particulare îi cere demisia președintelui agenției care evaluează și acreditează școlile și grădinițele, în contextul anunțului ministrului Educației cu privire la debirocratizarea din educație. ARACIP a trecut sub tăcere numărul mare de documente cerute la evaluarea periodică prin care toate unitățile de învățământ acreditate trec o dată la 5 ani, acuză președintele Asociației Școlilor Particulare, Christian Comșa.
Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat săptămâna trecută revizuirea tuturor hârtiilor și procedurilor cerute de ARACIP în școli și a acuzat Agenția că blochează școlile prin “decizii și cutume”.
În replică, ARACIP, condusă de Șerban Iosifescu, a salutat inițiativa Ministerului Educației de reducere a birocrației și a anunțat că “a reluat procesul de aprobare a două Hotărâri de Guvern privind noi standarde și noi proceduri de evaluare externă, simplificate”, proces inițiat încă din 2015, dar întrerupt și aflat în prezent în circuitul intern de avizare din Ministerul Educației.
Tot săptămâna aceasta, cu o zi înainte de anunțul făcut pe Facebook de Anisie cu privire la debirocratizare, ziarul Național a publicat un interviu cu președintele ARACIP, în care Șerban Iosifescu declară că “banii de la bugetul de stat cu care se finanțează învățământul privat ar putea merge în școlile foarte defavorizare din zone sărace. Pe privat eu l-aș lăsa destul de liber, pentru că el are resurse, are părinți cu bani, influenți, iar în schimbul libertății să nu mai ceară resurse de la stat, dar asta presupune schimbarea legii”.
Asociația Școlilor Particulare susține că reducerea anunțată de ARACIP la 180 de proceduri pentru autorizare și acreditare, de la 653 câte sunt în prezent, se referă numai la autorizare și acreditare. Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) “nu face nicio referire la standardele de evaluare periodică. La evaluarea periodică, în varianta în vigoare avem 101 descriptori, în timp ce în propunerea ARACIP apar 394, fără descriptorii specifici nivelului de învățământ”, acuză Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare.
Într-o declarație pentru Edupedu.ro, Comșa a precizat că “este utilă existența unei structuri care să monitorizeze asigurarea calității în învățământul preuniversitar și universitar. Asigurarea calității și managementul calității nu sunt lucruri inventate de noi, există instrumente specifice cu tot procesul de la planificare, la evaluare, monitorizare, îmbunătățire. Trebuie să existe și în sistemul de învățământ o astfel de instituție, o structură, evident că trebuie să existe niște standarde de autorizare, în toată lumea există standarde de autorizare a unităților de învățământ și de monitorizare a lor”