Cei 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, dintre Câmpia Turzii şi Gilău, vor fi daţi în folosinţă în acest an. Totuşi, intrarea şi ieşirea de pe sectorul autostrăzii, în zona Câmpia Turzii, nu va fi finalizată în acest an. Anul viitor, se vor încheia sectoarele care leagă Câmpia Turzii de Turda şi Suplacu de Barcău de Borş
Cel mai bun an pentru Autostrada Transilvania
Reprezentanţii Bechtel susţin că anul acesta a fost cel mai prolific an în ceea ce priveşte evoluţia lucrărilor la autostradă şi faptul că cei 42 de km vor fi încheiaţi este un success pentru proiectul “Autostrada Transilvania”. “ Anul acesta, lucrările au mers într-un ritm foarte alert. Lucrul care a făcut posibilă realizarea obiectivelor a fost finanţarea care a venit la timp şi accesul rapid la frontul de lucru. Dintre toţi anii în care am lucrat în România, anul acesta se văd cel mai bine rezultatele muncii noastre. Din punctul acesta de vedere, dacă luăm în considerare ce va fi finalizat, putem considera că a fost un an foarte bun. S-a lucrat mult, s-a lucrat bine, se văd rezultatele. Sperăm să fim mulţumiţi cu toţii la sfârşitul anului”, consideră Sgârcitu.
2010, anul finalizării sectoarelor 2B şi 3C
Oficialii CNADNR sunt optimişti în ceea ce priveşte şansa de încheiere a lucrărilor la primii 42 de km de autostradă anul acesta. “Eu zic că Bechtel vor finaliza cei 42 de km anul acesta. Ei nu trebuie să dea un angajament scris ca să termine tronsonul promis, pentru că au un program. Deocamdată nu cunosc niciun motiv ca să nu termine. Mai este o lună jumate, în care se poate lucra enorm. Până la 15 noiembrie, se poate lucra fără probleme şi chiar se poate turna şi asfalt”, a declarat Dorina Tiron, directorul CNADNR. Oficialii CNADNR susţin că planurile companiei pentru anul viitor sunt finalizarea sectoarelor 2B şi 3C. “Orice om care lucrează la o companie naţională de drumuri şi autostrăzi doreşte să îşi finalizeze obiectivele de investiţii. Normal că vrem ca anul viitor să încheiem şi sectorul 2B între Câmpia Turzii şi Gilău şi sectorul 3C, Suplacu de Barcău-Borş. Anul viitor vom investi în autostradă, cu precădere în 2B şi 3C. Dar acest lucru depinde şi de buget.”, a explicat Tiron. Cele mai optimiste planuri ale CNADNR sunt asfaltarea a 100 de km de autostradă într-un an. „Normal că, dacă nu ajung banii, vom renunţa la unele proiecte, dar rămâne de văzut la care. Cel puţin cele două secţiuni, 2B şi 3C, nu vor fi “părăsite”. Nu vom mai deschide alte secţiuni. În mod normal, ar trebui să deschidem şi altele, dar este altceva. Nu o să mai putem finanţa, aşa cum ne-am gândit noi, construirea autostrăzii, adică să construim într-un an cel puţin o sută de km. Avem deja proiecte pe rol şi nu mă pot pronunţa pentru ce va fi anul viitor. Poate e o strategie şi pentru domnul Berceanu. E o certitudine că, fără bani, nu se poate face nimic”, a declarat Tiron.
Bugetul pentru autostrăzi “a suferit” şi in acest an
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România dispun în acest an de 7,4 miliarde lei, dintre care mai mult de jumătate vor fi cheltuiţi pentru autostrăzi. Astfel, pentru Autostrada Soarelui Bucureşti-Constanţa şi pentru Autostrada Transilvania sunt alocate 4,3 miliarde, sumă ce reprezintă 58 % din întregul buget. Chiar dacă suma pare mare, aceasta reprezintă doar jumătate din nevoia bugetului CNADNR pentru a construi autostrăzi.
Tiberiu Hrihorciuc
idioten, tronsonul respectiv e intr TURDA si gilau, CAMPIA turzii e un municipiu diferit! Da, tronsonul 2B e intre campia si gilau, insa are 52 km, iar cei 10 dintre turda si campia nu au intrat in protocolul semnat de cnadr
idioten, tronsonul respectiv e intr TURDA si gilau, CAMPIA turzii e un municipiu diferit! Da, tronsonul 2B e intre campia si gilau, insa are 52 km, iar cei 10 dintre turda si campia nu au intrat in protocolul semnat de cnadr