Potrivit declarațiilor făcute de Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, cele două loturi din Autostrada Sebeș-Turda nu pot fi recepționate, în ciuda a ce spun toţi cei care dau filmuleţe din dronă, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

“Din păcate, nu pot să fac abstracţie de faptul că pe cele 13 şantiere de autostrăzi se avansează în ritm de melc, deşi la nivel de minister şi de Companie (CNAIR – n. r.) am făcut toate eforturile şi am atins obiectivele pe care mi le-am propus – acelea de a nu mai exista bariere administrative în calea constructorilor. Slăbiciunea companiilor care au câştigat aceste licitaţii nu pot să spun că nu se vede şi mă îngrijorează faptul că aceleaşi companii se luptă şi pe licitaţiile care sunt în derulare şi se contestă şi stăm cu proiectele pe loc. E dreptul lor legitim, dar nu pot să privesc cu încredere la un antreprenor care a mai aplicat pentru alte câteva segmente de autostradă şi nu este în stare să îşi termine segmentele sau segmentul pe care lucrează. Cu atât mai rău la cele două loturi de pe Sebeş-Turda, unde, deşi pare că-i gata autostrada, nu este gata, pentru că nu poate fi recepţionată şi nu din motive extravagante, să spun aşa, deşi legal corecte, că ar lipsi nu ştiu ce clanţă la un centru de întreţinere, ci pentru că, pe măsură ce se fac nişte evaluări prealabile din perspectiva calităţii asfaltului, de exemplu la unul din loturi, rezultatele nu sunt dintre cele încurajatoare. Şi, dacă ar fi altfel, în ciuda a ce spun toţi cei care dau filmuleţe din dronă, am avea notificare din partea antreprenorilor să ne prezentăm la recepţie”, a spus Șova într-un interviu pentru Agerpres.

Șova a mai declarat că pe 21 iunie a expirat termenul de predare a Lotului 4 din Autostada Sebeș-Turda, dar nu a primit nicio notificare din partea constructorului.

“Pe 21 iunie a expirat termenul de predare la lotul 4 şi nu am primit nicio notificare. Dacă cineva se va uita cu atenţie, va vedea că pe un lot se fac controale mai amănunţite, pe celălalt lot se repară taluzuri, deci încă se lucrează – şi nu îi încurcă nimeni şi, culmea, ne rugăm de ei să facă documentaţiile să îşi ia şi banii. Paradoxal, dar nu pot să fac abstracţie de acest lucru – şi mă străduiesc cât pot de mult să îl promovez şi în perspectivă publică – pentru că, dacă în trecut au existat motive imputabile beneficiarului apropo de crearea fronturilor de lucru pentru antreprenori, astăzi şi în ultimele luni nu mai există”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Lotul 3 tranzitează judeţul Alba şi are o lungime de 12,45 de kilometri, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, iar lotul 4 al autostrăzii are o lungime de 16,3 kilometri şi costă 470 milioane lei, fără TVA.

Autostrada A10 între nodurile Turda și Aiud este pregătită pentru a primi traficul rutier, au anunțat membrii Asociației Pro Infrastructură (API). Mai mulți șoferi au amenințat cu proteste dacă Compania de Drumuri nu va face recepția lucrărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.