Autorizaţiile de construire pentru 26 km din autostrada A10 Sebeş-Turda vor fi emise de către Compania de Drumuri şi Autostrăzi. Este vorba de 14 km din 17 aferenţi Lotul 1 şi Lotul 3 în întregime (12,5 km). După finalizarea lucrărilor la autostrada Sebeş-Turda, Clujul va fi legat de Sibiu şi Deva prin autostradă.

 

Anunţul a fost făcut de Cătălin Drulă, consilier al premierului Dacian Cioloş pe probleme de infrastructură. Acesta a prezentat şi o scurtă recapitulare a proiectului autostrăzii Sebeş-Turda: lungimea autostrăzii este de 70 de kilometri, iar ordinele de începere pentru aceste proiecte au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 de kilometri şi în 2 decembrie 2014 pentru ceilalţi 29 de kilometri, durata prevăzută fiind de 22 de luni – patru pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie. Informaţia a fost confirmată şi de către Ministerul Transporturilor care precizează că ministrul Costescu a semnat ordinele necesare:

„Din păcate, am găsit şi acest proiect în decembrie 2015 într-un punct foarte prost. Fără autorizaţii de construire, fără exproprieri suplimentare efectuate, fără scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici măcar faza de proiectare (cea care trebuia să dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasă problemă era cea a lucrărilor executate fără autorizaţie de construire. În goana după capital politic, guvernul Ponta “a dat liber” constructorilor să înceapă lucrările cu promisiunea că le va fi eliberată şi autorizaţia ulterior. Autorizaţia n-a mai venit niciodată. Între timp s-au sesizat, firesc, şi organele de control astfel că într-un final au sistat lucrările. La începutul anului 2016 proiectul era astfel într-o stare vecină cu dezastrul. Lucrările erau suspendate pe şantier, iar cele efectuate erau lăsate să se degradeze. Oamenii trimişi în şomaj. Risc de pierdere a fondurilor europene pentru lucrările deja efectuate (câteva sute de milioane de lei). Şi nicio perspectivă clară de a scoate proiectul la liman.

Consilierul de stat aminteşte că organele de control s-au autosesizat între timp, lucrările au fost sistate, iar la începutul anului 2016 lucrările erau suspendate pe şantier, iar cele efectuate erau lăsate să se degradeze.

Cu multe eforturi, mulţi nervi tocaţi, cu o ordonanţă de urgenţă care reglementează situaţia excepţională în care ne-a pus guvernul anterior, reuşim astăzi în sfârşit să deblocăm şi să repunem pe roate acest proiect. Avem în sfârşit autorizaţii de construire pe 3 loturi (lotul 1 – 14 din 17km, lotul 2 – complet, lotul 3 – complet) şi în câteva zile vom avea şi pe lotul 4. Se pot în sfârşit relua în plin (sau începe în cazul lotului 1) lucrările. Chiar dacă inaugurarea acestei autostrăzi va fi făcută abia la anul, de guvernul următor, pentru mine e un moment de mare bucurie că în sfârşit se vede clar drumul către terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umărul la un proiect pentru ţară”, a spus Cătălin Drulă.

Ministerul Transporturilor a confirmat si el emiterea autorizaţiilor de construire, precizând că Ministrul Costescu a semnat marţi ordinele de ministru necesare.

Ce prevede proiectul?

Autostrada A10 Sebeş-Turda, cu o lungime totală de circa 70 de kilometri, traversează judeţele Alba şi Cluj.

”În urma acestei autorizaţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va emite Ordinul de Începere a lucrărilor. Evoluţia acestui proiect este încă un rezultat al Ordonanţei nr. 7/2016, propusă de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Guvern în luna martie a acestui an. Ordonanţa prevede o serie de măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport”, a precizat Ministerul Transporturilor.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda are o lungime de 17 km. Traseul autostrăzii traversează următoarele localităţi: Sebeş, Alba Iulia si Ciugud. Pe acest lot se vor realiza lucrările de drum, nodul rutier Alba Sud, podeţe, lucrări hidrotehnice, relocări, protejări utilităţi, lucrări de iluminat şi instalaţii electrice aferente autostrăzii, parcări de scurtă durată, sistem inteligent de control de trafic, lucrări de protecţia mediului şi siguranţa circulaţiei. Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda mai conţine şi patru poduri cu lungimi de peste 100 m, dintre care cel mai mare, peste râul Mureş, va măsura 622 m, precizează MT.
Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda are o lungime de 12,5 km, iar traseul său străbate raza municipiului Aiud. Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, care vor lega autostrada de DN1: Nodul Aiud (km 44+730) şi Nodul Unirea (km 53+215).

În plus, pe acest lot vor fi realizate 20 de poduri, dintre care două, cu lungimi de 713 m şi respectiv 702 m, peste râul Mureş. Vor mai fi realizate şi două spaţii de servicii, conform documentaţiei tehnice, informează Ministerul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.