Conform proiectului, drumul se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timişoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură, potrivit Adevărul.
A fost ales traseul pentru autostrada A9 care va lega Timişoara-Moraviţa (frontiera cu Serbia). Conform proiectului, drumul se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timişoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatiţa – Stamora Germană – Moraviţa, până la graniţa cu Serbia.
Doar că la o analiză mai atentă, s-a constatat că autostrada trece printre noile vile construite în Moşniţa Nouă. Şi asta pentru că s-au folosit hărţi neactualizate de 15 ani.
“Traseul autostrăzii Timişoara – Belgrad contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Judeţean Timiş şi ignoră consultarea unităţilor administrative teritoriale afectate de viitoarele lucrări. Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuinţe construite şi locuite cu infrastructură nouă de reţele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar o sută de metri de intravilanul vechi al localităţii Moşniţa Nouă.
De asemenea, traseul propus de minister pune în pericol finanţarea europeană prin programul operaţional POIM privind construirea a peste 14 km de reţea de apă şi a peste 9 km de reţea de canalizare. Voi relua punctul de vedere instituţional deja exprimat, în favoarea cetăţenilor, şi mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări”, a transmis Alexandru Preoteasa, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Preoteasa mai susţine că proiectul în sine este unul bun şi se bucură de susţinerea Consiliului Judeţean şi a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realităţii de pe teren, altfel acesta se va bloca.
Citește și: Autostrada Transilvania, un dezastru la 6 ani de la începerea lucrărilor. VIDEO