În urmă cu aproximativ o oră s-a întrunit comisia care realizează recepția finală pentru tronsonul Decea – Aiud din cadrul lotului 3 al autostrăzii Turda – Sebeș. Astfel, sunt mari sanse ca în cursul zilei de mâine acest tronson să fie deschis oficial și dat în folosință.
„La recepţia de anul trecut au fost constatate următoarele probleme: nerespectarea proiectului propus şi asumat chiar de antreprenor, pentru construcţia căilor de rulare pe pod, zone cu exces de bitum, iluminatul pe poduri era realizat cu lămpi pe sodiu şi nu cu led, situaţie care duce la creşterea facturii energiei electrice şi implicit a cheltuielilor de operare. Din cei 12,4 km, aproximativ 10 km, între nod Unirea şi nod Aiud vor fi circulabili. După ce va fi recepţionat şi lotul 4 Sebeş-Turda, se va circula cursiv pe 27 de km de autostradă, între nod Turda şi nod Aiud”, spun oficialii CNAIR, citaţi de Capital.
Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA
Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA
Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA
Nici după 28 de ani de așa-zisă democrație, nu suntem în stare să ne gestionăm singuri treburile – de ce ne fac străinii drumurile și încă prost și scump?