O firmă din Baia Mare, SC Trencadis Corp, a câștigat un contract de aproape 3 milioane de euro de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Compania este controlată de Radu Negulescu, unul dintre tinerii care au lucrat la campania electorală pentru alegerile prezidențiale în urma cărora a câștigat Klaus Iohannis. Unul dintre partenerii lui de afaceri este consilierul personal al vicepreședintelui Camerei Deputaților, Carmen Mihălcescu, de la PSD. Astfel, acționarii firmei joacă la două capete. Potrivit surselor din piața IT, patronul companiei ar fi ”noul Sebastian Ghiță” al contractelor din IT cu statul român.
La mijlocul acestei luni, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), una dintre ”filialele” instituționale ale SRI, a atribuit licitația ”Contract de furnizare echipamente de comunicații și licențe pentru implementarea proiectului ”Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”. Contractul a fost împărțit pe loturi, valoarea totală a achiziției fiind de 16.317.472 de lei, fără TVA, o parte din bani provenind din fonduri europene.
Primul lot, ”Echipamente și licențe pentru backbone și rețea de distribuție” a fost atribuit firmei NOVA TECH INTEGRATED SOLUTIONS SRL pentru suma de 2.919.100 de lei, fără TVA.
Cel de-al doilea contract, ”Echipamente de comunicații de date securizate, concentratoare de comunicații și soluție integrată de management” a ajuns la societatea SC TRENCADIS CORP SRL, din Baia Mare, pentru suma de 13.398.372 de lei, fără TVA.
Compania este administrată de Radu Negulescu, care deține și pachetul majoritar de acțiuni prin intermediul firmei ALEXANDER N. CAPITAL MANAGEMENT SRL, la care este unic administrator și acționar. Alături de Negulescu mai sunt coacționari două persoane: BURCI CARLO ROBERT (cetățean italian) și MOLDOVAN MIHAELA MARIA.
Pentru anul trecut, firma a declarat o cifră de afaceri de 26,7 ,milioane de lei, un profit de 1,9 milioane de lei și aproape 50 de angajați.
Anul acesta firma Trencadis a mai câștigat încă trei licitații de la instituțiile statului român în valoare de aproximativ 8 milioane de lei pentru furnizarea de diferite sisteme IT.
Potrivit portofoliului, clienții firmei sunt, în majoritate, companii de stat, administrații locale sau instituții care au contractat firma pentru implementarea diferitelor servicii și produse informatice.
Per total, de la înființare firma a încheiat peste 130 de contracte de achiziții directe și a câștigat 15 licitații de la instituțiile statului.
Un strop de PSD în ventilatorul de campanie al lui Iohannis
Chiar dacă Neculescu s-a ocupat de campania online a președintelui Iohannis, partenerul lui de afaceri din cadrul firmei Trencadis, BURCI CARLO ROBERT, este consilierul personal al vicepreședintelui Camerei Deputaților, Carmen Mihălcescu, politician PSD. Anul trecut, ea semna o scrisoare anti-Dragnea și declară că susține demersul puciștilor din partid.
Soțul ei, Horia Mihălcescu, este administratorul și acționarul firmei KIRCHHOFF CONSULT SRL, una dintre ”pușculitele” PSD-ului. El este fostul șef al departamentului de comunicare al lui Liviu Dragnea. Firmă lui Mihălcescu, a încasat, din 2016 pană în prezent, sute de mii de euro din contractele cu PSD. Conform Newsweek.ro. Mihălcescu a declarat, anul trecut, că e vorba despre „bani pentru marketing”. De-a lungul timpului, Horia Mihălcescu a consiliat-o și pe Elena Udrea, prin firmă Red Apple Communication Internațional SRL. 50 la sută din acțiunile acestei firme erau deținute de Sorin Ovidiu Vântu. Horia Mihălcescu a fost, de altfel, purtător de cuvânt al Petromservice, companie controlată de S.O.V. Firmă înființată de Liviu Luca și consiliată „financiar” de Sorin Ovidiu Vîntu. Compania prin intermediul căreia i-a acordat consultanță Elenei Udrea, Red Apple Communication Internațional SRL, era deținută, în proporție de 50%, de Comac Ltd, un offshore controlat de Sorin Ovidiu Vîntu. Restul acțiunilor se împărțeau în mod egal între Horia Mihalcescu și Ioana-Elena Vârstă.
La începutul lunii mai 2011, DNA a dispus trimiterea în judecată a fostului ministru al Tineretului și Sporturilor, Monica Iacob-Ridzi, alături de alți 11 inculpați, în legătură cu fapte de corupție. Printre aceștia se număra și fostul consilier al ministrului, în perioadă aprilie-mai 2009, Ioana-Elena Vârstă, parteneră la Red Apple. La cea vreme, Vârstă era iubită lui Mihălcescu.
Inculpații au fost acuzați că au atribuit din bugetul ministerului, fără licitație, 600.000 de euro pentru organizarea festivităților Zilei Tineretului, care au avut loc pe 2 mai 2009 la Costinești.
În 2012, Horia Mihălcescu a intenționat să între în politică pe listele USL, dar a fost retras de pe liste, din pricina colaborării cu Elena Udrea. Firmele lui Mihălcescu derulează contracte cu societăți controlate de ziaristul Doru Bușcu, unul dintre oamenii de încredere a lui Dragnea.
”Niște oameni de la PNL”
Potrivit declarațiilor de pe blogul personal, care între timp a fost închis, Radu Neculescu a ajuns să se ocupe de campania online a președintelui Klaus Iohannis prin intermediul unor ”oameni de la PNL”. Între timp, unul dintre ei, Ionel Bogdan, fost partener de afaceri, a ajuns președintele PNL Maramureș.
„A fost mizerabil de greu şi groaznic de frumos în campanie, până la ultima clipă. Indiferent de rezultat, am fi rămas cu o experienţă extraordinară“, rezumă ei cele trei luni de campanie. „Au fost trei luni şi-un pic cât trei ani, au fost trei luni în care m-am reinventat de zece ori, în care am învăţat cât nu mă puteau învăţa toate şcolile din lume“, sintetizează Radu Negulescu campania pe blogul său.
Radu Negulescu mai spune că „eu ştiam nişte oameni la PNL, făcusem anterior joburi de tehnologie pentru ei – site, manual de identitate şi alte proiecte. M-au întrebat dacă ne putem ocupa de campania online, am acceptat, am fost numit coordonator pe zona online şi creativă“.
Prima campanie Facebook din România
Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale deoarece strategii de campanie au înțeles că, în social media, nu partidele politice dețin controlul mediatic, ci cetățenii politici online, susține Tasente Tănase, doctor în Științele Comunicării și autorul cărții „Comunicarea politică prin Social Media și reacțiile publicului online”, în care este analizat efectul mediului asupra campaniei prezidențiale.
„Spre deosebire de comunicarea mediatizată clasică, în care actantii principali ai comunicării-politicienii și jurnaliștii-controlau mesajul și îl descentralizau către public, iar acesta din urmă avea mijloace limitate de transmitere a feedback-ului, comunicarea prin social media este dirijată de către publicul online, prin acei cetățeni politici online, iar politicienii și jurnaliștii au o din ce în ce mai mică influența în acest mediu”, explică dr. Tănase Tasente.