Banca Transilvania a făcut anunţul de preluare a OTP Bank, preţul tranzacţiei fiind de aproximatov 300 milioane euro.
Finalizarea tranzacției este estimată în câteva luni, după primirea aprobărilor din partea BNR și a Consiliului Concurenței. Prețul total al tranzacției care urmează să fie plătit de Banca Transilvania este de 347,5 milioane de euro.
Banca Transilvania va fuziona cu OPT Bank
După primirea aprobărilor autorităților, Banca Transilvania va fuziona cu OTP Bank România. OTP Group va asigura o tranziție cât mai ușoară pentru clienți și angajați până când integrarea în Grupul Banca Transilvania va fi finalizată. Până atunci, OTP Bank România și subsidiarele sale vor continua să-și onoreze angajamentele față de clienți și să ofere servicii la cel mai înalt nivel. În această etapă, din partea clienților OTP Bank România nu este nevoie de nicio acțiune, ei vor beneficia de aceleași condiții de până acum în relația cu OTP România. Banca își menține angajamentele față de Bethlen Gabor Foundation și va continua să colaboreze cu clienții săi în termenii și condițiile existente, incluzând servicii oferite în mai multe limbi/bilingv, unde este necesar.
Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, declară: „Pentru Grupul Banca Transilvania, achiziția afacerii OTP Group în România este o oportunitate de a ne întări poziția de lider pe piață și de a contribui la consolidarea pieței bancare din România. Continuăm planurile noastre ambițioase pentru creșterea organică a băncii, cu menținerea interesului pentru viitoare oportunități de achiziții. Mulțumim echipei OTP Group pentru ceea ce a construit în țara noastră și pentru discuțiile pragmatice, care au dus la rezultate pozitive. Le spunem bun venit la BT clienților și angajaților OTP Bank România.”
Sándor Csányi, Președinte și CEO OTP Bank, afirmă: „Banca noastră a parcurs un drum lung, de 20 de ani, în România, timp în care am înregistrat o creștere organică semnificativă, însă pentru noi a devenit tot mai clar că nu ne putem atinge obiectivul strategic de creștere fără achiziții, iar în viitor vedem puține perspective în acest sens. Sunt încrezător în ceea ce privește clienții OTP, că vor continua să beneficieze de servicii de înaltă calitate și de produse financiare moderne. Mulțumesc echipei OTP Bank România, colegilor din management, pentru dedicare și muncă asiduă, care au stat la baza creșterii băncii și a standardelor de calitate oferite.”