Teribil de supărat s-a arătat tăcutul, în general, președinte Klaus Iohannis, când bugetul Serviciilor secrete a fost diminuat. Nici Sănătatea, nici Invățământul, nici Cercetarea nu i-au dinamizat sentimentele patriotice în așa măsură ca în cazul Serviciilor, scrie cotidianul.ro.
Nu atât diminuarea fondurilor, cât minimalizarea și desacralizarea Serviciilor l-au scos din somnul antidemocratic, poziționându-l într-un coleg de celulă de criză cu L. C. Kovesi. Ceea ce nu știe, după patru ani de mandat, președintele actual- care doarme în cizmele fostului președinte- este faptul că președinția statului este o autoritate eminamente civilă, un țipăt oficializat în numele cetățenilor. Suferința lui Klaus Iohannis pentru siguranța statului este evident pentru statul mafiot și serviciile sale secrete.
Deficitul bugetar cu incidență în diverse domenii nu a făcut obiectul unei analize a șefului statului și experților săi și nici nu a devenit subiectul unor recomandări juste. Arătându-se favorabil unui sistem ocult, asupra căruia nu are nici o putere, însă îl vrea bine fixat în legislație și contexte, președintele se epuizează în conflicte cu Viorica Dăncilă, doar-doar îl va lua cineva în serios ca vorbind în numele poporului. Protecția pe care instituția președințială o poate exercita, direct sau prin interpuși, se poate de-acum întoarce împotriva statului paralel. Statul român are de-acum responsabilități față de abuzuri, iar statul îi poate lua de guler pe uzurpatori. SRI-ul devine una dintre instituțiile statului, nu trimisul lui Dumnezeu pe pământ, iar președintele este și D. Sau unul dintre responsabilii din România. Funcționarea constituțională a statului exclude monopolurile care au generat abuzul în formă dovedită.
Când Klaus Iohannis plânge de milă Serviciile secrete, ar fi putut să primească o suspendare. Serviciile secrete din România sunt de-a dreptul deficitare în ce privește funcționarea, constituționalitatea, raporturile cu clasa politică, contabilizarea cheltuielilor, legalitatea. De fapt, nimeni nu știe ce sunt aceste servicii sub aspectul legalității, astfel încât au ajuns incontrolabile. Președintele are obligația să dispună clarificarea și limitarea unor activități ale serviciilor în raport cu legea, numai că ar trebui să aibă interesul, determinarea și mijloacele morale. Modul actual de funcționare a serviciilor riscă să le transforme într-un conflict al statului cu sine însuși, destabilizând siguranța și instituțiile. Un serviciu secret puternic, în slujba intereselor României, este strict legat de spectrul constituțional, de lege și perfecționarea democratică a acesteia. Protocoalele, indiferent de cine au fost gândite, au fost aplicate și supravegheate de servicii, arătând derapajul major al acestora. Cei care aveau obligația apărării Constituției au devenit principalii ei inamici, încât reformarea Serviciilor devine o prioritate absolută.
Toate eforturile făcute după 1990 de statul român pentru democrație au fost spulberate de Traian Băsescu, împreună cu Serviciile secrete, prin cointeresarea acestora în fenomenul corupției. Actualul președinte, nul sub aspectul reprezentării interesului național, vrea păstrarea acestui dezastru care a livrat țara piețelor negre ale politicii, contribuind din plin la amplificarea erodării oricărei constituiri democratice.
Fără dezvoltarea unei economii bazate semnificativ pe capitalul intern, și în lipsa unui președinte care să aibă drept obiectiv principal acest fapt, asistăm la irosirea și distrugerea României sub paza unor servicii secrete în slujba altora.
Material preluat din cotidianul.ro