Primăria Cluj-Napoca susține că Proiectul Trenul Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida, parte dintr-un sistem de transport metropolitan rapid susține că așteaptă obținerea acordului de mediu, conform notificării publicate pe 20 septembrie 2024. Această etapă ar fi una esențială pentru continuarea lucrărilor de infrastructură feroviară.

Povestea, însă, nu sta în totalitate așa. Lucrarea nou promovată, cu care edilul vrea să spele eșecul metroului, și-a pierdut credibilitatea în rândul clujenilor. Pe acest proiect s-a așternut praful mulți ani de zile și acum Emil Boc încearcă încontinuu, în prag electoral, să ne povestească despre cum o să scăpăm de traficul infernal din Cluj-Napoca, abordare asemănătoare lui Ceaușescu, care ne vindea minciuni frumos ambalate. Proiectul metropolitan depinde de construcția mall-urilor din Cluj-Napoca care și-au asumat o bucată din el prin proiecte împărțindu-se între Prime Capital și Carbochim. Fezabilitatea trenului metropolitan este de o cotă redusă având în vedere proiectele de infrastructură pe care Boc le-a adus Clujului sunt Podețul de la Parcul Feroviar și Podul Porțelanului. Proiectul trenului metropolitan datează din anii 70, și va rămâne un „basm” clujean.

Grandiosul proiect propune realizarea unei linii feroviare de 48,8 km, cu 23 de stații, dintre care opt sunt situate în Cluj-Napoca, trei în Apahida, iar restul în localități precum Bonțida, Jucu și Gârbău, iar valoarea estimativă a acestui proiect este de 858,6 milioane de lei (aproximativ 172 milioane de euro).

Motivația din spatele proiectului vizează aspectul de „lași mașina, iei trenul”, o concepție sustenabilă, dar departe de realitatea cu care ne confruntăm.

Citește și: https://gazetadecluj.ro/producatorii-de-ambalaje-nevoiti-sa-jongleze-intre-afm-si-returo/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.