Procurorii DNA Cluj au trimis-o în judecată pe Mihaela Sidău, manager de proiect la SC Ramb SRL, pentru infracțiunile de participație improprie (în forma complicității) la folosire sau prezentare, cu rea-credință, de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, în formă continuată, și fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată (3 fapte).
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
”În perioada 2012 – 2013, în contextul implementării unui proiect finanțat din fonduri europene ce avea ca obiect realizarea unor stații „self service” de închiriere biciclete, inculpata, în calitatea menționată mai sus, ar fi înaintat managerului de proiect din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca mai multe documente false (situații de lucrări și procese verbale anexate acestora) în scopul obținerii pe nedrept a unor sume de bani din finanțarea nerambursabilă. În documentele respective, inculpata ar fi menționat cantități de materiale/lucrări care nu ar fi fost executate la momentul decontării.
În același context, inculpata ar fi falsificat și procesele verbale de atestare a calității lucrărilor, prin contrafacerea semnăturilor mai multor ingineri, cu atribuții în executarea și supravegherea lucrărilor.
Ulterior, managerul de proiect, fără a cunoaște caracterul lor fals, ar fi depus documentele respective la Autoritatea de Managerment, facilitând astfel obținerea pe nedrept de către inculpată a sumei totale de 44.649,28 lei, fără TVA.
În cauză, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice s-a constituit parte civilă cu suma 59.072 lei.
În cauză s-a dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra unui imobil ce aparțin inculpatei.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Cluj, cu propunerea de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză”, arată un comunicat al DNA.
Suveica din jurul famieliei Bâgiu
În 2012, Primăria Cluj Napoca a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de euro pentru construirea unui proiect de bike sharing (piste de biciclete, staţii de închiriat şi biciclete) asocierii dintre firmele Viacor Engineering, din Bucureşti, şi Rico, din Constanţa.
Firma Rico SRL participă la acţionariatul firmei VBN INVESTMENTS SRL, din Braşov. Societatea este administrată de Andrei Stanciu, acţionar în cadrul Viacor Engineering, cealaltă firmă din asocierea care a câştigat proiectul primăriei clujene de bike sharing. Din asocierea VBN INVESTMENTS SRL mai fac parte firmele RAMB SISTEM SRL şi SILNEF SRL, ambele din Braşov. Cea dintâi firmă este condusă de soţii Maria şi Gabriel Bagiu, iar cea de-a doua îi aparţine lui STREJUT NICOLAE SILVIU.
Maria şi Gabriel Bagiu sunt părinţii lui Răzvan Bagiu, acţionar în cadrul Viacor, iar toţi sunt cunoscuţi în Braşov pentru “abonamentele” pe care le au la câştigarea contractelor de achiziţii şi licitaţii publice, valoarea totală a contractelor câştigate din bani bugetaţi ridicându-se aproximativ 30-40 de milioane de euro.
Societatea SILNEF SRL este patronată de STREJUT NICOLAE SILVIU, unul dintre milionarii braşoveni. În scandalul “Firmele ţigăneşti”, un dosar naţional instrumentat de DNA, o parte din firmele lui Strejuţ au fost controlate. “Sunt efectuate percheziţii în 31 locaţii (domicilii ale unor persoane fizice şi sedii sociale ale unor societăţi comerciale) situate în 7 judeţe (Bacău, Dolj, Mehedinţi, Mureş, Olt, Giurgiu şi Braşov) zone în care există suspiciuni că gruparea respectivă ar fi desfăşurat, în perioada 2012-2013, activitatea infracţională”, se arată într-un comunicat al DNA.De asemenea, cei de la DNA au făcut, la cererea ANAF, în paralel, verificări la firma Silnef, de unde au fost ridicate mai multe documente.
Bani cheltuiți pe un proiect nesustenabil
În 2013, Primăria Cluj Napoca a acordat un contract, fără licitaţie publică, (negociere fără anunţ de participare) în valoare de 190.000 de lei. Motivul pentru care primăria clujeană nu a mai făcut licitaţie pentru acest contract a fost că “lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice”. Societatea atât de specială este VIACOR ENGINEERING S.R.L, o firmă administrată şi patronată de BÂGIU RAZVAN GABRIEL împreună cu STANCIU ANDREI (acţionar minoritar).
Acest contract face parte dintr-un proiect mai mare, pe bani europeni, gestionat de municipalitatea clujeană. Intenţia administraţiei locale este de a face o reţea de piste pentru biciclete care să cuprindă într-o reţea, o parte din zona metropolitană (Floreşti-cluj Napoca-Apahida).
Proiectul costă peste 17,6 milioane de lei şi presupene construirea de piste, achiziţionarea a câteva sute de biciclete care să stea la dispoziţia clujenilor în staţii speciale.
Din cadrul acestui contract nu s-a făcut mare lucru, pentru că în momentul de față nu există o pistă de biciclete dedicată care să facă legătura Florești- Cluj Napoca – Apahida.
Conform site-ului itthon.transindex.ro, care a realizat o radiografie a acestui proiect, reţeaua de piste trasată în zona metropolitană a Clujului este imposibil de realizat.
“Cei care cunosc bine orașul își dau seama că harta ce se află la baza hărții cu traseele ciclourbane este învechită: cartierele construite recent lipsesc cu desăvârșire, și nici urmă de Iulius Mall, construită în 2007, construcție ce a adus schimbări semnificative în traficul din zonă.
Cei care au desenat harta au mai folosit un truc simplu: traseele existente și cele propuse au o culoare foarte apropiată (roșu, respectiv portocaliu). În acest fel, harta poate induce în eroare pe cei care nu sunt destul de atenți: ei pot credea că traseele propuse sunt de fapt trasee existente. (…) Parcurgerea pe bicicletă a traseelor ciclourbane de pe hartă este dezolantă. Pe multe străzi, primăria a „realizat” piste de bicicletă prin instituirea de „zone 30”. Aceste străzi cu restrictie de viteza favorizează într-adevăr circulația pe biciclete, însă în nici un caz nu sunt egale cu infrastructura dedicată cicliștilor. (…)Nu am găsit date exacte privind lungimea traseelor ciclourbane, de aceea am efectuat o serie de măsurători pe Google Earth, respectiv prin parcurgerea unor trasee cu un GPS. A reieșit că lungimea traseelor ciclourbane aprobate este de aproximativ 6,5 km. Propunerile de trasee ciclourbane au o lungime de 15 km. Deci pe hartă avem în total 22 km de piste de biciclete.
Fir întins între SPP şi Bagiu
Patronul Viacor Engineering este brașoveanul Răzvan Bagiu, familia lui fiind ”conectată” la protecţia asigurată de fostul SPP-ist Cristian Nedelcu, unul dintre membrii de bază ai democraţilor. Pe lângă faptul că timp de 10 ani a făcut parte din Serviciul de Pază şi Protecţie al lui Băsescu, Nedelcu este cadru militar în rezervă şi cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul lui Theodor Stolojan. De asemenea, numele lui a fost asociat de câteva ori cu cel a lui Liviu Luca, “locotenentul” lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru că relaţiile evoluează, Nedelcu a fost consilier la cabinetul lui Blaga, ulterior a fost numit consilier clasa I la ANOFM, pentru ca apoi ascensiunea lui profesională să facă o oprire la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, unde a lucrat ca secretar general adjunct. După această scurtă oprire, Cristian Nedelcu a trecut cu fluturaşul de salariu pe la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, unde a încasat bani de la stat pentru munca intitulată “secretar general” la această instituţie.
Boc MA..TUL ce a ghetto-izat Napoca