Clujenii nu au podul Porțelanului în anul 2021, fiindcă în anul 2015 documentația pentru noul pod a fost întocmită greșit. După o jumătate de deceniu de dat cu stângu-n dreptul, Primăria a început, în sfârșit, să îi dea și „de cap”, și „de coadă”, după cum a declarat astăzi primarul Emil Boc:

„Va fi dat în judecată proiectantul care a greșit. Se face o nouă licitație, care va duce la final podul, cu noile soluții tehnice. I-am dat de cap, i-am dat de coadă și, în consecință, se va face o nouă licitație acolo pentru partea care a rămas de executat”, a declarat edilul la postul de radio local unde face săptămânal din vorbe Clujul mai fain și mai smart decât e de fapt.

„Deci este foarte CLAR! TOATE prejudiciile care sunt cauzate la Primăria municipiului Cluj-Napoca trebuie să le recuperăm. 

Ori, acuma suntem în etapele procedurale pentru a pregăti toate aceste etape și vom merge în instanță. Pentru că vom vedea la final, după ce avem expertiza, după ce avem o nouă soluție, ce înseamnă soluția asta! Dacă generează costuri suplimentare sau nu?

Cine trebuie să-și asume întârzierile pe care noi le avem – Uitați! Avem deja întârzieri de mai bine de un an de zile la Podul Porțelanului. 
Ar fi trebuit deja să fie gata Podul Porțelanului!

Dacă soluția tehnică era una corespunzătoare, nu am fi avut aceste întârzieri, pentru că am fi avut și licitația de proiectare gata”, a declarat și viceprimarul Dan Tarcea, în luna mai a acestui an.

După o jumătate de deceniu de erori, așadar, Primăria s-a trezit să dea în judecată proiectantul podului salin Porțelanului. 

O întrebare retorică: pe cine ar trebui să dea în judecată clujenii care și-au irosit timpul, nervii, benzina, care și-au avariat mașinile în stabilopozii montați ad-hoc pe podul improvizat Porțelanului?

Istoria îmbălsămării în sare a podului Porțelanului

În anul 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani.

Studiile geotehnice au fost realizate prost, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba.

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier. Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

În decembrie 2019, muncitorii de pe șantier știau că o nouă firmă va face un nou proiect și că podul se va închide iar pentru lucrări, după ce se va găsi o altă soluție tehnică. Noul proiect era așteptat în luna ianuarie. 2020. Nu 2022. 

Primăria Cluj-Napoca a confirmat în 16 februarie 2021 pentru Ziar de Cluj că firma Diferit  nu va mai continua lucrările la podul Porțelanului și că va trece la rezilierea contractului.  

Acum, Primăria mai plătește, prin cumpărare directă, încă 80 000 de lei (fără TVA) din bugetul public pentru „Servicii de modificare si actualizare SF «Pod peste raul Somesul Mic, str Portelanului, Cluj-Napoca»”, adică pentru refacerea documentației inițiale.

Sursa: ziardecluj.ro

Citește și: Nelu Varga, finanțatorul CFR Cluj, a scăpat definitiv de dosarul Pădurilor retrocedate. Hrebenciuc condamnat cu executare

1 COMENTARIU

  1. Boul de contribuabil, daca are nervi si tropaie din picioare ca vaca nebuna, vis-a-vis de circulatia prin frumosul oras de 5 stele de iarmaroc, nu are decat sa se uite bine pe cine pune stampila la vot. Daca binevoieste sa mearga la vot

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here