Emil Boc și subordonații săi de la Primăria Cluj-Napoca repară clădiri de 11,4 milioane de lei. Licitația, lansată pe SEAP, este intitulată ”execuția lucrărilor de reparații curente la imobilele”, și prevede reparația a peste 2.000 de spații. Primăria a încheiat peste 400 de astfel de contracte în ultimii trei ani, de reparații de imobile.

 

Oficialii din Primăria Cluj-Napoca lansează o licitație pentru reparația a 2.000 de imobile din proprietatea statului român. Pentru a participa la licitație, firmele trebuie să dețină o experiență similară în domeniu de doar 400.000 de lei, deși lucrarea este de 28,5 ori mai mare. Ciudat, nu?

”Experiența similară în ultimii 5 ani calculați până la data limită de depunere a ofertelor, să reiasă din maximum 5 contracte, executarea de lucrari similare cu cele ce fac obiectul caietului de sarcini (constructii, instalatii sanitare, electrice, gaz si incalzire), valoarea cumulata fiind de minimum 400.000 lei fara TVA. Pentru sustinerea experientei similare se vor prezenta anexat certifiari de buna executie pt cele mai importante lucrari sau orice alte documente justificative echivalente.

Documentele mai sus solicitate se vor prezenta in copie legalizata sau copie lizibila certificata ”conform cu originalul” semnata si stampilata. Valoarea poate fi prezentata si ca echivalenta in valuta, la cursul mediu anual stabilit de BNR”, se arată în caietul de sarcini pentru licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca.

 

Patru sute de contracte în trei ani

Primăria Municipiului Cluj-Napoca a încheiat  peste patru sute de contracte la reparații de imobile, în perioada iunie 2012-ianuarie 2015. Toate aceste contracte au fost plătite din banii cetățenilor. În continuare, Gazeta de Cluj vă prezintă care sunt firmele ce constant au încasat  bani de la administrația locală, pentru diferite lucrări de reparații, se arăta într-un articol anterior.

În 2014 firmele ”minune”au obținut un număr de contracte egal cu numarul de contracte pe doi ani. 

Primăria a încheiat în total 19 contrace pentru lucrări de acest gen în anul 2012, conform raportului trimis de aceștia redacției noastre. În 2013 a încheiat 182 de contracte, an în care firmelor Servinstal și Ando Construct li s-a alaturat cel de-al treilea ”copil”, Canion Impex. Astfel că în 2014 au reușit să obțină un număr de contracte cât 2012 și 2013 la un loc.

Cele trei firme au abținut aproape 200 de contracte. Pe locul întâi la bani primiți pentru lucrări se află Ando Construct, firmă ce a luat lucrări de la Primărie în valoare de 1.526.603 lei. Imediat după ea, pe locul al doilea s-a clasat Canion, care s-a angajat la lucrări în valoare de 1.102.823 lei. Iar cel de-al treilea executant a rămas Servinstal, ce a obținut contracte de la primărie de doar 474.994 de lei. Important de reținut este că toate aceste sume menționate mai sus nu au inclus TVA-ul.

Deși colaborarea cu aceste firme este una de lungă durată, șansele altor firme de a obține un contract cu primăria s-au redus substanțial. Practic, în 2014 cele trei firme la un  loc au primit 3.104.420 de lei din bani contribuabililor. Suma reprezenta aproximativ 50% din cheltuilelile pe un an de zile ale personalului spitalelor subodonate primăriei.

 

Trei iezi cucuieți, țâța primăriei o sugeți

Firmele predominate din lista celor peste 400 de contracte încheiate de primărie, în ultimii doi ani sunt Canion, Servinstal și Ando Construct.

SC Canion Impex este o firmă de construcţii din Cluj, gestionată de patroni norocoşi, care primesc de la instituţiile statului contracte pe bandă rulantă. Viteza cu care banii de la buget intră în conturile patronilor firmei este atât de mare încât municipalitatea clujeană a plătit o serie de servicii fără ca acestea să fie executate. Acest lucru a fost descoperit de Curtea de Conturi, care a publicat un raport referitor la aceste aspecte, însă nu s-a întâmplat nimic concret după dezvăluirea oficială a acestor nereguli.

Această firmă ce se adapă din banii publici locali este patronată şi administrată de VINCZE ATTILA ADRIAN, KISS GELLERT şi KISS MIHALY. Iniţial, această firmă a fost a lui Gheorghe Taloş, cunoscut ca fiind ”omul lui Boc”, însă el a cedat firma în 2012. De numele lui se leagă un scandal ”soldat” cu câteva plângeri penale. În urmă cu câţiva ani, clujeanul Radu Marino, cunoscut pentru implicarea lui în afacerile lui Gigi Becali, a făcut plângere penală, în care îi acuza de furt pe Rodica Cadar, şefa Serviciului de drumuri urbane din cadrul primăriei între 1999 şi 2004, şi pe Gheorghe Taloş.

Cel de-al doilea pui mai mare ce suge de la țâța primăriei este Ando Construct. Firma are sediul în cartierul Zorilor şi este condusă de Pintican Ioan şi Pintican Elena. În 2013 a avut o cifră de afaceri de 1.540.696 lei şi un profit de 257.477, la un număr mediu de 32 de angajaţi. Cu un an înainte, chiar dacă a avut o cifră de afaceri de trei ori mai mare, firma avea 0 angajaţi. Cei doi mai conduc Servinstal Import Export, societate specializată în lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale.

Primăria Cluj-Napoca a semnat în 2008 un contract de tip acord-cadru cu firma Ando Construct pentru patru ani. Obiectul contractului sunt lucrări de reparaţii-construcţii, lucrări de instalaţii sanitare, instalaţii electrice, instalaţii gaz şi instalaţii încălzire. De atunci, Ando Construct a mai pus mâna pe o serie de contracte bănoase, printre care restaurarea Zidului Cetăţii.

Societatea s-a mai ocupat de reparaţii la sediul primăriei de cartier din Zorilor în 2009, unde investiţia s-a ridicat la 113.000 de lei, dar şi sediul poliţiei locale din cartier, contra sumei de 28.277 lei. Tot aceasta firmă a realizat lucrările la Sala de Haltere de la Grupul Şcolar Aurel Vlaicu, în valoare de 120.000 de lei în 2010, a modernizat sediul Registraturii Primăriei în 2008 şi modernizarea cinematografului Mărăşti. Tot Ando Construct este societatea care a realizat lucrările la restaurantul Memo 10 pentru 400.000 de lei.

În vara anului 2014, Primăria a mai inaugurat un obiectiv modernizat de această firmă: Cantina HOIA de pe strada Eremia Grigorescu. Lucrările au fost executate de către SC Ando Construct SRL şi SC Servinstal Import Export SRL – care au aceiaşi acţionari – costurile totale fiind de 607.828, din care lucrările executate au fost în valoare de 250.828 lei, iar dotările în valoare de 357.000 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.