La nivel declarativ, șefii administrației locale din Cluj Napoca au început să rupă bilete pentru metroul din Cluj Napoca. Concret, administrația Boc a cheltuit până acum 100.000 lei, fără TVA, pentru caietul de sarcini necesar studiului de prefezabilitate referitor la acest proiect. Firma care primit banii se numește Metrans Engineering SRL, aparține lui Dumitru Radu-Gabriel, și a fost înființată cu trei luni înainte de a primi contractul respectiv.
În septembrie 2018, Primăria Cluj Napoca a plătit 100.000 lei pentru caietul de sarcini necesar studiului de prefezabilitate referitor la proiectul construirii unei linii de metrou în Cluj Napoca. Firma care a primit banii se numește METRANS ENGINEERING SRL și a fost înființată la jumătatea anului trecut. Societatea este administrată de DUMITRU RADU GABRIEL, care are și 40% din acțiuni, alături de TRICA MADALINA STEFANIA, VLASCEANU MARIUS și POPA SEVER LIVIU, care au câte 20% din pachetul de acțiuni.
Dumitru Radu Gabriel este manager de proiecte la societatea Metroul SA, o ”căpușă” a companiei de stat Metrorex, care administrează metroul din București. Spre sfârșitul anului trecut el a organizat o ”vizită de lucru” în cadrul căreia Gheorghe Șurubaru (city-managerul municipiului Cluj Napoca), Virgil Poruțiu, director tehnic și Liana Henț, șef serviciu investiții, la Primăria Cluj Napoca, au fost plimbați prin subteranele metroului bucureștean, pentru a vedea cum funcționează trenul subteran. Această vizită a durat o zi și a costat 2.160 lei, fără diurnă, din banii Primăriei Cluj Napoca.
Concret, firma Metrans ENGINEERING SRL a oferit administrației clujene ”consultanță pentru elaborarea sau asistență la elaborarea de documentații de atribuire inclusiv caiete de sarcini cu termeni de referință, pentru selectarea unor servicii de proiectare și consultanță tehnică de întocmire a documentațiilor tehnico-economice faza SPF studiu de prefezabilitate sau SF studiu de fezabilitate, pentru obiectivul de investiții CONSTRUIRE METROU ÎN MUN. CLUJ-NAPOCA. Serviciile includ și asistență de specialitate pe timpul evaluării ofertelor tehnico-economice, până la desemnarea câștigătorului”, arată descrierea achiziției directe.
La curbă șinele pocnesc prin administrația clujeană
Triada administrației locale din Cluj Napoca Boc, Șurubaru și Tarcea se iau la întrecere în declarații referitoare la proiectul metroului clujean.
“Acest proiect presupune achiziția de noi rame care să funcționeze pe actuala linie de cale ferată, ramele înseamnă trenul metropolitan, vagoanele, nu trenul cum îl știm noi, clasic, un tren mai mic ca și dimensiuni, adaptat pentru transportul de scurtă durată. Acolo sunt alte scaune, altă capacitate.
Rămâne de văzut cine va opera acest tren, urmează într-o etapă ulterioară să se stabilească cum vom face operațională această linie de transport nouă. Că va fi cu CTP-ul, cu o altă companie care va fi înființată sau va fi cu o companie care există deja, orice opțiune este deschisă. Această linie va avea aproximativ 43 de kilometri. Vor fi reabilitate gările care astăzi sunt funcționale, Bonțida, Jucu, Apahida, Cluj, Baciu. De asemenea, vor fi construite câteva puncte noi care vor fi stabilitate cu autoritățile locale. La Cluj-Napoca discutăm de gara Someșeni, de un nod important în zona Ira, stația de la Clujana, gara centrală, o stație la Tetarom, acolo sunt 3.000 de angajați. În etapa imediat următoare va urma o linie de metrou care să vină din Gilău până la Podul Ira. La fel și linia de metrou se împarte în două. De la Florești până la Podul Ira, urmând ca într-o altă etapă să fie prelungirea din Florești în Gilău, urmând ca transferul călătorilor din Gilău și Florești să se facă cu autobuze. De asemenea, o să fie o legătură directă între Gilău și Nădășel pentru cei care vor să folosească trenul. Va fi legat transportul public de călători cu fiecare stație de încărcare/debarcare a călătorilor pe această zonă metropolitană pentru că altfel nu va funcționa acest tren metropolitan.
Altfel, se coboară omul la Clujana, cu ce va merge până în Zorilor sau Gheorgheni?
Licitațiile pentru studiile de prefezabilitate le vom face deodată, se lucrează la aceste caiete de sarcini, în perioada următoare le vom pune pe SEAP să vină ofertanții pentru realizarea acestor studii”, arată viceprimarul Dan Tarcea într-o declarație dată la un post de radio.
O ”căpușă” subterană
În cadrul firmei Metroul SA, unul dintre factorii decidenți este Gheorghe Udriște, fost senator PNL. Potrivit unui raport al Corpului de Control al Primului Ministru, realizat în urmă cu câțiva ani, contractul dintre Metrorex si Metroul SA prevede ca institutia privată să ofere servicii de consultanță și asistență tehnică în absolut toate contractele încheiate de compania de stat. Conform contractului semnat în urmă cu câțiva ani, Metrorex trebuie să apeleze la serviciile Metroul SA dacă pune becuri în stațiile de metrou, dacă amplasează bănci pentru calatori, etc. Pentru asemenea operațiuni, Metroul SA efectuează măsurători, întocmește planuri, trimite specialiști care elaborează strategii, iar la final prezintă companiei Metrorex suma care trebuie plătită pentru consultanță. Spre exemplu, pentru consultanța oferită în cazul Magistralei 5 – Drumul Taberei, SC Metroul SA, în asociere cu Systra SA, a încasat aproape 45 de milioane de lei.
”În perioadă 2005-2012, Metrorex a încheiat 9 contracte de prestări servicii cu S.C. Metroul S.A. și cu diverse asocieri fără personalitate juridică din care această societate comercială a făcut parte, a căror valoare totală este de 585,6 milioane lei, din care Metrorex S.A. a efectuat deja plăți în sumă totală de 186,8 milioane lei. Astfel, în perioada 2007-2009, Metrorex a încheiat 3 contracte cu S.C. Metroul S.A., în valoare cumulată de 245,7 milioane lei pentru servicii de consultanță și asistentă tehnică, iar în intervalul 2009 – 2011 a încheiat încă 6 contracte similare în valoare cumulată de 339,8 milioane lei.”, se arată în raport.
Șurubaru resuscitează proiecte vechi de câțiva ani
Gheorghe Șurubaru, din funcția de city-manager al orașului, a declarat că cea mai bună opțiune pentru decongestionarea traficului ar fi construirea unei căi ferate, adică un proiect de care oficialii Primăriei Cluj Napoca știu de trei ani!
”Am stabilit cu un consultant varianta finală a stațiilor și punctelor de oprire care ar fi necesare de la Nădășel până la Jucu sau Bonțida. Unele se suprapun cu cele existente, altele vor fi înființate. Urmează discuții comune cu Consiliul Județean, CFR și CTP, eventual și cu operatori feroviari. Cel mai greu va fi cu stația de la aeroport, unde se discută demult despre un punct intermodal; proiectul este deocamdată blocat din cauza costurilor mari. Există varianta de a porni proiectul mult mai repede, cu stațiile deja existente, ulterior urmând să se înființeze altele noi. După discuțiile pe care le-am avut, CFR e de acord să ne sprijine cu partea de înființare puncte noi de oprire și introducerea în trafic a acestora. Trebuie să lămurim doar cine va opera!”, arată o declarație făcută de Gheorghe Șurubaru.
Niște paraziți care trebuiesc zburați din primărie cu un șut în dosurile lor puturoase la anul. Și când spun că fac ceva bun, tot rău iasă pentru că sunt incompetenți, limitați și corupți. Jefuiesc banul public fără nici o rușine prin aceste licitații cu dedicație, auziți – firma a fost înființată cu trei luni înainte de a câștiga contractul?
Metro la Cluj :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
La Pastile Cailor…din pacate mai sunt multi care pun botul la povestile astea. N-au fost in stare sa faca o groapa de gunoi, d-apoi un metro…
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH