În anii ’80, Hollywood, „fabrica americană de vise”, a creat serialul de acţiune „Knight Rider”, care prezenta un Pontiac Firebird Trans Am vorbitor pe nume K.I.T.T., care se conducea singur. Aproape 30 de ani mai târziu, conducerea automată nu mai este o fantezie. „Pas cu pas, Bosch transformă ştiinţifico-fantasticul în realitate”, declară Dr. Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administraţie Bosch. Autovehiculele echipate cu tehnologia Bosch se pot conduce singure în anumite situaţii, de exemplu în blocajele în trafic sau la parcare. Bosch îşi va prezenta soluţiile la Vehicle Intelligence Marketplace în cadrul târgului CES din Las Vegas, care se desfășoară în perioada 6 – 9 ianuarie 2015.
Scutirea şoferilor de anumite sarcini în situaţiile critice poate salva vieţi. Studiile sugerează că, doar în Germania, până la 72 la sută dintre toate coliziunile din spate, care sunt soldate cu victime, ar putea fi evitate dacă toate autovehiculele ar fi echipate cu sistemul predictiv Bosch de frânare de urgenţă. De asemenea, şoferii pot ajunge la destinaţie în siguranţă şi cu un nivel minim de stres folosind asistentul Bosch la blocajele din trafic. La viteze de până la 60 de kilometri pe oră, asistentul frânează automat în traficul aglomerat, accelerează şi păstrează autovehiculul pe banda sa de circulaţie. „Bosch se aşteaptă să genereze vânzări de un miliard de euro în 2016 grație sistemelor de asistenţă pentru şofer”, declară Hoheisel. Sistemele de asistenţă sunt piatra de temelie a conducerii automate, care va fi acceptată gradual. Bosch vizează deja un nivel foarte înalt de automatizare a conducerii, prin care şoferii nu vor mai trebui să monitorizeze constant autovehiculul. „Cu ajutorul pilotului automat Bosch, până în 2020 autovehiculele se vor conduce automat pe autostradă, de la rampa de intrare până la cea de ieşire”, prezice Hoheisel. În deceniul care va urma, autovehiculele vor fi complet automate, capabile să gestioneze orice situaţie cu care se vor confrunta.
Conducerea automată afectează fiecare aspect al autovehiculului – trenul de rulare, frânele, direcţia – şi necesită o expertiză cuprinzătoare în materie de sisteme. Aceasta se bazează pe senzori care includ tehnologie radar, video şi cu ultrasunete. „Senzorii sunt ochii şi urechile care permit autovehiculelor să perceapă mediul din jur”, declară Hoheisel. Software-ul puternic şi computerele procesează informaţiile colectate şi se asigură că autovehiculul se poate deplasa în trafic într-un mod sigur şi eficient din punct de vedere al consumului de carburant.