Să îţi construieşti un brand personal pe social media reprezintă un pas esenţial dacă îţi doreşti să îţi vinzi serviciile, să îţi promovezi afacerea sau chiar să devii creator de conţinut. Conceptul de branding poate părea pompos, însă la baza acesta reprezintă crearea unei identităţi şi preia foarte multe din trăsăturile esenţiale ale marketingului. Astfel, oricine poate face primii paşi în crearea unui brand personal, mai ales în epoca social media.

Iată 8 paşi simpli pe care să îi urmezi pentru a-ţi crea propriul brand:

Stabileşte ce faci diferit

Primul pas pentru a-ţi crea brandul personal e să stabileşti cu ce anume de diferenţiezi de concurenţă. Ce faci diferit? Ce este unic la ideea sau ideile tale? Ce aduci nou pentru comunitatea ta.

Odată ce ai stabilit ce anume faci diferit, asigură-te că transmiţi asta şi comunităţii tale, prin conţinutul de pe social media, într-un mod potrivit.

În timp ce recunoşti asemănările

Nu doar ce te face unic contează, ci şi ce anume faci la fel precum competiţia. Da, mereu vor exista asemănări între tine şi concurenta, fie că este vorba despre nişă, domeniu, target audience sau pur şi simplu o culoare din logo. Învaţă să recunoşti asemănările încă de la început şi să nu te grăbeşti să faci totul diferit. Uneori, ai de învăţat lucruri bune de la competiţie şi nu este nimic greşit să existe mici asemănări.

Cunoaşte-ţi publicul

Cel mai important lucru în poziţionarea brandului e să îţi cunoşti publicul. Cui te adresezi? Cine sunt ei, ce interese au, ce vârste au, ce nivel de educaţie? Cine sunt cei interesaţi de ceea ce ai de spus, de ceea ce vinzi sau de ceea ce faci? Cu cât delimitezi mai bine publicul ţintă, cu atât ai mai multe şanse să îţi promovezi brandul cum se cuvine. 

Şi ascultă feedbackul

Crearea unui branding personal nu se aseamănă cu un monolog, mai ales în secolul în care trăim. Social media este despre conversaţie, comunicare şi feedback. Astfel, e esenţial să asculţi feedbackul comunităţii tale, atât în comentariile de pe reţelele sociale, cât şi în recenzii sau emailuri. Feedbackul te ajută să evoluezi, să înţelegi ce faci bine, dar şi unde mai ai de lucrat. 

Cea mai mare greşeală pe care o poţi face este să crezi că faci totul perfect şi să te grăbeşti să oferi justificări fiecărui feedback negativ. 

Creează poveşti

Brandingul nu este neapărat despre produse, servicii, trăsături de caracter sau celebritate, ci mai degrabă despre poveşti. Dacă vrei să îţi creezi un brand personal, începe cu poveşti. Poveştile trebuie să fie autentice, structurate pe limba comunităţii tale şi să stârnească emoţie. Nu trebuie neapărat să fie vorba despre lacrimi, ci poţi stârni zâmbete, râsete sau admiraţie.

Arta de poveşti este preţioasă, fie ca o exersezi în scris sau sub formă de clipuri video ori fotografii. Un telefon pe care te poţi baza îţi va fi de folos ca să creezi conţinut foto-video pentru brandul tău, cum ar fi un iPhone 15 Pro Max sau un iPhone 15 Plus. Modelul iPhone 15 Pro Max e perfect dacă vrei să obţii clipuri video la calitate înaltă, pe care mai apoi să le editezi uşor. Dacă îţi doreşti o alternativă budget friendly la iPhone 15 Pro Max, încearcă varianta iPhone 15.

Cu care chiar rezonezi

Poveştile pe care le creezi pe social media trebuie să rezoneze cu brandul pe care vrei să îl creezi. De aceea, e bine să le structurezi cu atenţie, să te gândeşti la ele şi să nu postezi doar de dragul de a poşta. Descoperă ce fel de poveşti şi ce fel de conţinut e pe placul comunităţii tale, ce anume apreciază şi ce anume le trezeşte emoţie.

Creează conţinut

Poţi să ai cele mai cool idei din lume când vine vorba de branding, dacă nu îţi faci curaj să le arăţi lumii, totul va fi degeaba. Creează conţinut ori de câte ori ai ocazia şi postează-l pe platformele de social media. 

Formează-ţi un obicei din a crea conţinut zilnic sau săptămânal, în funcţie de programul tău şi din a poşta constant. În ziua de azi, e mai uşor ca niciodată să creezi conţinut cu ajutorul smartphone-ului, fie că ai un iPhone 15 Pro Max, fie că ai un Huawei Pura 70 sau un Oppo Reno 6.

Pe platformele potrivite

Alege întotdeauna paltformele potrivite în funcţie de publicul ţintă şi de domeniul său nişa aleasă. Ai o mulţime de reţele sociale din care să alegi, de la Instagram şi TikTok până la X sau TikTok. Tine mereu cont de strategia ta, de nişă în care activezi şi de tipul de conţinut care ţi se potriveşte.

Foloseşte trucurile de mai sus că îţi creezi o identitate aparte pe social media şi să îţi spui poveştile pe înţelesul celor ce vrei să facă parte din comunitatea ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.