Coaliția pentru Egalitate de Gen a depus în 3 decembrie 2014 o plângere la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) împotriva Automobil Clubul Român și Publicis România în legătură cu campania on-line ”Hai să facem centura de siguranță greu de ignorat! – #seatbeltb00bing”. Potrivi Automobil Clubul Român (ACR) campania are scopul de a face purtatul centurii de siguranță atunci când te afli la volan ”un fenomen ce nu mai poate fi ignorat”.

”Modalitatea prin care autorii campaniei își propun să popularizeze acest comportament este să atragă atenția asupra bustului femeilor, dorind astfel să transmită un mesaj și un îndemn către conducătorii auto de sex masculin de a conduce în siguranță. Potrivit aceluiași site ”bărbații au cu 77% mai multe șanse decât femeile de a-și pierde viața într-un accident auto, iar de 3 ori mai mulți bărbați conducători auto, față de femei, își pierd anual viața în accidente”, rezultând astfel că principalul grup țintă al campaniei sunt bărbații.

Potrivit site-ului și paginii de facebook a campaniei, femeile sunt încurajate să încarce fotografii proprii pe Instagram folosind centura de siguranță, într-un mod „care nu poate ignorat”. Acest îndemn le pune pe femei într-o situație degradantă, umilitoare și aduce campaniei un caracter pornografic care nu are nicio legătură cu siguranța rutieră și măsurile de respectare a acestora.

Clipul de promovare a campaniei care apare la accesarea paginii web sau pe canalul youtube.com  nu face decât o trecere în revistă a tipurilor de bust feminin, corelându-le cu fructe sau legume, în funcție de formă sau mărime și încurajându-le pe femei să se fotografieze purtând centura, pentru a contribui la ”sensibilizarea” bărbaților, care nu pot ignora imaginile sugestive.

Coaliția pentru Egalitate de Gen consideră că promotorii acestei campanii au creat un spațiu virtual unde abundă fotografii și comentarii cu tentă sexuală și unde mesajul campaniei de purtare a centurii de siguranță s-a pierdut. Coaliția pentru Egalitate de Gen atrage atenția CNCD că această campanie perpetuează stereotipurile legate de femei ca ofertante de servicii sexuale și pe cele legate de bărbați ca și consumatori, fără nicio legătură cu mesajul siguranței la volan, și cere Consiliului sancționarea autorilor săi”, arată reclamanții într-un comunicat de presă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.