Campania electorală pentru alegerea viitorului primar al municipiului Cluj-Napoca este în continuare cât se poate de liniştită
Nouă candidaţi se bat pentru această funcţie, dar niciunul nu aduce noutăţi în campanie  
Să fie chiar o campanie electorală a proiectelor, sau e doar apă de ploaie ce inundă dedesubturi ale politicii pe care noi muritorii nu le vom putea înţelege?!
“Nu avem încă un electorat care să aprecieze o campanie pe proiecte. Se votează încă politic”

O săptămână din campania electorală a trecut deja, dar noutăţi sunt puţine. Spre deosebire de campaniile trecute în care candidaţii lansau cel puţin un element nou în cursă, acum totul pare deja ştiut. Nu există de fapt o “bătălie” în adevăratul sens al cuvântului pentru fotoliul de primar al municipiului Cluj-Napoca. Din cei nouă candidaţi, doar trei au şanse reale de a obţine un procentaj important.

“Locomotiva” PDL

PDL a ales să meargă pe acelaşi principiu, cel al “locomotivei”, care l-a ajutat pe Alin Tişe să acceadă în funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj. Aceeaşi idee de echipă este promovată în fluturaşii, afişele şi bannarele menite să îl promoveze pe Sorin Apostu. “Am pornit împreună, continuăm împreună” scrie pe unul dintre panourile care îl înfăţişează pe Sorin Apostu dând mâna cu premierul Emil Boc. Rămâne de văzut cât va mai prinde la public această idee a democrat-liberalilor. Nici site-ul de campanie al lui Apostu nu este unul cu adevărat de competiţie. Mai degraba ar putea fi vorba despre site-ul primarului în funcţie. Apostu a expus la priorităţile anului 2009 promisiunile făcute în campania electorală de către predecesorul său, Emil Boc, adică proiectele aflate deja în derulare de către municipalitate. Inclusiv numărul de telefon care figurează la secţiunea “contact” este cel al primarului, adică 948.

Nicoară lasă politica deoparte

Marius Nicoară a ales în această campanie electorală, deşi nedeclarat, să candideze independent. Niciunul dintre afişele sau fluturaşii distribuiţi de către aceasta nu are însemnele Partidului Naţional Liberal şi nici nu este prezent obişnuitul fond galben din campaniile trecute. Acum culoarea predominantă este albastrul. Inclusiv site-ul de campanie respectă aceeaşi regulă. “Lasă politica deoparte. Alege primarul!” este sloganul cu care îşi deschide pagina de campanie fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj. În ceea ce priveşte programul de campanie al lui Nicoară, acesta este unul bazat pe componenta economică, dar nu este neglijată nici partea socială sau dezvoltarea turistică.

“Vin. Cu siguranţă”

În ceea ce îl priveşte pe social-democratul Teodor Pop Puşcaş, nici el nu vine cu idei inovative. “Ai încredere. Vin. Cu siguranţă” este deviza care îi întâmpină pe vizitatorii site-ului de campanie al lui Pop Puşcaş. Fostul şef al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Cluj şi-a structurat programul electoral în 21 de puncte care acoperă toate domeniile de necesităţi ale clujenilor, dar în oraş prezenţa afişelor acestora este foarte slabă. Rămâne de văzut cât de mult va conta vizita la Cluj a delegaţiei PSD condusă de însuşi preşedinte partidului Mircea Geoană.

Sec

În afara candidaţilor celor trei partide politice principale, ceilalţi candidaţi par aproape inexistenţi. Candidatul Partidului Civic Maghiar, Gergely Balazs are şi el site de campanie, la fel ca şi Gheorghe Aştileanu, candidatul PNG. Cei doi, însă, în afara campaniei pe de Internet se fac foarte puţin auziţi sau văzuţi în această campanie. În plus, Balazs se pare că se bazează doar pe electoratul maghiar, având în vedere că site-ul de campanie al acestuia nu are, încă, o variantă şi în limba română. Dacă în campania electorală pentru alegerile locale din iunie 2008 în fiecare cartier aveam de-a face cu blocuri întregi îmbrăcate cu roll-up-urile candidaţilor, acum, înafara panourilor electorale pe care expun Sorin Apostu sau Marius Nicoară  campania nu se face simţită deloc. Doar câteva afişe electorale lipite în locurile special amenajate. 

“Şmecheria PDL”

Analistul politic Vasile Dâncu, fostul strateg al Partidului Social Democrat este de părere că această campanie electorală este mult prea scurtă pentru ca toţi candidaţii să aibă timp să se facă cunoscuţi şi să îşi expună proiectele în faţa electoratului. “Chiar legea comunicării spune că publicul nu poate cumula acest bombardament de informaţie venit de la candidaţi în doar două săptămâni. Este una dintre şmecheriile PDL pentru ca ceilalţi candidaţi să nu aibă timp să se pregătească şi să se prezinte electoratului. Ar fi putut pune foarte bine această campanie mai încolo, iar timpul alocat ei să fie mai lung, dar atunci probabil că Guvernul ar mai fi acumulat nişte nemulţumiri din partea electoratului şi Sorin Apostu ar fi pierdut din voturi” spune Dâncu. În ceea ce priveşte modul de desfăşurare al campaniei şi noutăţile pe care aceasta le aduce, fostul senator spune că “oricum, într-un timp atât de scurt candidaţii nu pot face ceva serios”. “Pe de altă parte am avut la Cluj şi campanii electorale lungi, dar electoratul a votat tot politic. Cred că putem vorbi despre o campanie exact cum au nevoie clujenii, bazată pe o demagogie ieftină. Nu avem încă un electorat care să ştie să aprecieze proiectele” este de părere Dâncu. Acesta dă în continuare credit principiului “locomotivei” folosit de PDL pentru promovarea lui Sorin Apostu. “S-ar putea să funcţioneze şi de această dată, aşa cum a funcţionat şi la alegerile din iunie anul trecut, mai ales că UDMR nu şi-a numit candidat. Dacă UDMR avea candidat, probabil că ar fi fost fragmentat ceva electorat”, a declarat pentru Gazeta de Cluj, analistul Vasile Dâncu.

Simona Curcian

2 COMENTARII

  1. Daca d-l Boc are merite, nu este normal sa si le asume si APOSTU!
    Din pacate d-l Boc, a stat prea mult prin Bucuresti si nu a avut timp suficient sa-l cunoasca pe acest SUPER AROGANT APOSTU!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.