Oficialii Primăriei s-au lăudat de un an încoace că au pus la bătaie un plan menit să combată traficul excesiv generat mai ales de școlile din centrul orașului care vizează transportul elevilor, înspre/dinspre şcoală. Administrația locală a anunțat că intenționează să introducă, începând cu anul școlar 2017-2018, un autobuz școlar care să preia copiii din cartiere și să-i ducă la școlile din centru unde învață. Acest plan nu a mai devenit realitate.

Acum primarul Emil Boc spune că, de fapt, părinții sunt sceptici și nu recunosc că stau în cartiere și că, de fapt, își duc copiii în centru. Așa că respectivul proiect nu poate fi deoacamdată implementat nici în faza pilot.

Tot Boc a fost cel care amenința public că va face verificări prin poliția locală privind toți cei care își fac vize false de flotant pentru a-și putea înscrie copiii la școlile din centru și va inventaria și acționa împotriva tututor proprietarilor care practică acest sistem. Apoi a revenit asupra declarațiilor făcute și a anunțat că nu va uza de plângeri penale împotriva părinților sau respectivilo proprietari.

Primarul din Cluj a menționat că autobuzul școlar ar putea fi introdus,cel mai probabil, din anul școlar 2018-2019, adică toamna aceasta.

Inițial, viceprimarul Dan Tracea spunea că traseul autobuzului școlar ar urma să fie Mănăștur-Centru-Zorilor și că mijlocul de transport urma să deservească câteva școli la care merg cei mai mulți copiii de pe respectiva rută.

Șeful Inspectoratului Școlar Județean, Valentin Cuibus, a declarat pentru Actualdecluj.ro că inițial s-a discutat de introducerea autobuzului școlar din acest final de an școlar, dar că Primăria nu și-a mai arărat graba de a face proiectul.

Oricum, a precizat Valentin Cuibus, în ultimii doi ani a scăzut apetența părinților pentru școlile din centrul orașului și au crescut înscrierile la școlile din cartier unde s-au făcut și suplimentări de clase.

Potrivit lui Cuibus s-a discutat de pilotarea acestui proiect al introducerii unui autobuz școlar pe liceul Nicolae Bălcescu din centrul orașului unde existau aprobate cele mai multe clase primare. Pentru noul an școlar s-au aprobat mai puține clase primare. S-a vorbit și de includerea licului Avram Iancu, apoi s-a renunțat. Liceul Coșbuc care genera și el trafic în centru are clasele primare  mutate în zona Mărăști, având în vedere că se execută lucrări de reabilitare a unei părți din respectiva unitate școlară.

Cuibus a explicat că părinții sunt încă sceptici, dar că inițiativa este de bun augur și trebuie măcar evaluat impactul.

În ultima perioadă, potrivit inspectotului-șef s-au luat măsuri de mutare a structurilor primare de la școli din centru (cele care generează trafic auto) și s-a mers pe un orar diferențiat de începere a cursurilor la școlile din centru (și acest orar e privit sceptit și combătut de părinți).

O altă școală și grădiniță din zona centrală, cea de pe strada Horea, va fi relocată în cartiere, având în vedere că spațiul în care funcționează a fost retrocedat Comunității Evreilor și a trecut termenul legal în care școala mai putea funcționa cu chirie.

Un studiu realizat de Universitatea Tehnică pentru Primăria Cluj a arătat că una dintre măsurile care se pot lua pentru descurajarea utilizării mașinilor personale vizează și asigurarea transportului public specializat pentru elevi. Studiul spune că, chiar și cu autobuze școlare, școlile și grădinițele sunt cele care vor genera în continuare trafic auto, scrie actualdecj.ro

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.