Anul acesta vor începe demersurile pentru centura ocolitoare a Dejului

În cadrul bugetului național, adoptat la sfârșitul acestei săptămâni, sunt cuprinse 11 proiecte pe lista de finanțare, însă alte patru proiecte din Cluj Napoca nu au fost incluse. Vor fi acordate fonduri pentru varianta ocolitoare a municipiului Dej, continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania sau renovarea clădirii Teatrului Național Cluj. Din finanțările guvernamentale au fost excluse finalizarea lucrărilor la sediul OCPI Cluj, reabilitarea podului din Turda sau centura sudică a municipiului Cluj Napoca.

11 proiecte din Cluj au fost introduse pe lista bugetului național. Este vorba de varianta ocolitoare a municipiului Dej, un proiect susținut de deputatul PSD Cornel Itu. Este prevăzută o finanțare în valoare de 146.845.000 lei, în acest sens demarându-se deja procedura de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Dej, în lungime de 5,45 kilometri. Durata contractului va fi de 24 luni, din care 5 luni perioada de proiectare, 19 luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar minim 36 de luni va fi perioada de garanţie a lucrărilor.

De asemenea, pe lista finanțărilor guvernamentale este prevăzut proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Episcopia Bihor. Costul total al acestui proiect este estimat la aproape 900 milioane de euro. Suma prevăzută pentru electrificarea liniei Cluj – Episcopia Bihor se ridica la 228 de milioane de euro, iar reabilitarea şi dublarea liniei de 152 km Cluj-Napoca – Oradea, la 643 de milioane. Deocamdată, CFR SA a decis apoi să revizuiască studiul de fezabilitate pentru electrificarea tronsonului în urma unor discuţii cu reprezentanţii Uniunii Europene. Reabilitarea la viteza de proiectare a liniei avea ca perioadă de implementare intervalul 2021-2030. Printre proiectele vehiculate pentru finalizare în acest an de către Ministerul Transporturilor se numără 140 km pe care să se circule cu maximum 160 km/h.

Potrivit oficialilor companiei de cale ferată, „CFR SA şi Asocierea SC ACCIONA Ingenieria SA – S.C. BAICONS IMPEX SRL au semnat în luna aprilie 2017 contractul pentru «Reactualizarea Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor». Sursa de finanţare este asigurată din fonduri comunitare și de la bugetul de stat, iar valoarea contractului este de 5.424.259 lei (fără TVA)”.

Sc Baicons, una dintre firmele din asociere, este vizată într-un dosar penal. Compania este deținută și administrată de Marin Baicu, care a fost în vizorul DIICOT pentru o schemă de fraudare a CFR.

Sediile Cadastrului și finanțelor din Cluj Napoca rămân neterminate și în 2019

Unul dintre proiectele publice din Cluj Napoca sărite din bugetul guvernului este finalizarea clădirii noului sediu al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară de pe strada Alexandru Vaida Voevod. Lucrările la imobil au început în 2006, contractul pentru edificarea imobilului fiind semnat cu firma SC Zicu Impex SRL din Cluj-Napoca. Investiţia, a cărei valoare a fost estimată atunci la 10,5 milioane de lei, urma să se finalizeze în 2011. Însă, din 2010 finanțarea s-a oprit. În 2015, s-a încercat continuarea investiţiei, fiind alocaţi 8,5 milioane de lei pentru reluarea lucrărilor. Nici de această dată însă fondurile nu au putut fi utilizate, fiind restituite. În prezent, lucrările sunt făcute în proporţie de 80 la sută.

În aceeași situație se află și finanțarea noului sediu al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice (DGRFP) din Cluj-Napoca, situat în curtea interioară a instituţiei. Lucrările au început în 2012, termenul de finalizare fiind estimat până în 2015, dar acest lucru nu a fost posibil până în prezent. Până acum s-a reuşit să se facă următoarele lucrări: tâmplărie 95%, finisaje interioare (tencuieli, gleturi, zugrăveli, placaje faianţă şi gresie, parchet, tavane false) 70%, finisaje exterioare (tencuieli speciale, placaj Alucobond) 90%, instalaţii alimentare cu apă şi canalizare 80%, instalaţii electrice, curenţi slabi, fără probe PIF 80%, instalaţii climatizare, frig şi ventilaţii, fără probe PIF 70%,; echipare centrală termică cu procurare utilaje, fără probe PIF 20%. Şanse ca imobilul să fie finalizat pentru a fi dat în folosinţă nu sunt, cel puţin în acest an.

Anul trecut, OCPI Cluj a atribuit contractul ”Execuția lucrărilor necesare pentru continuarea și finalizarea obiectivului de investiții aflat în curs de execuție – ”Sediu administrativ pentru Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Cluj”, lucrări care se interpun cu lucrările în curs de execuție pentru care a fost încheiat un contract de lucrări în anul 2008”, în valoare de 912.515 de lei, fără TVA. În urmă cu doi ani, Leontina Kovacs, fostul directorul al OCPI Cluj, a formulat o plângere penală împotriva firmei Zicu Impex SRL prin juriștii instituției, însă Oficiul de cadastru a pierdut procesul.

Reprezentanții OCPI Cluj spun că din cauza întârzierilor repetate a finalizării diferitelor angajamente luate în cadrul proiectului oficialii instituției au fost nevoiți să deschidă procese, fapt care a întârziat și mai mult reluarea lucrărilor.

Guvernul mai finanțează sănătatea, sportul și cultura din Cluj Napoca

De asemenea, în proiectul de buget sunt prevăzute sume pentru finanțarea sălii de sport a CSS Viitorul și extinderea Casei Corpului Didactic.

Institutul Oncologic din Cluj Napoca va primi o finanțare de aproximativ 8 milioane lei pentru noua clădire a institutului. Corpul de imobil are un regim de înălțime S+P+3E și va găzdui Secția de Hematologie și un ambulatoriu de specialitate. În noua clădire sunt amenajate 56 de paturi pentru secție de hematologie, 2 pentru spitalizarea de zi, 48 în saloane și șase în rezerve. Valoarea totală a investiției de la Institutul Oncologic Prof. Dr. I. Chiricuță este de peste 31 milioane de lei, la o suprafață desfășurată de mai bine de 4.000 de metri pătrați. Durata de realizare a investiției este de trei ani.

Clădirea Teatrului Național Cluj Napoca va intra într-un proces de reabilitare care constă în consolidarea, restaurarea şi reamenajarea imobilului.

Pentru noul corp de depozit cu acces liber la raft al Bibliotecii Centrale Universitare „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca de pe strada Clinicilor au fost alocați două milioane lei, sumă însă insuficientă pentru finalizarea lucrărilor. În 2012, data la care a început construcția, valoarea investiţiei era estimată la 28 de milioane de lei. În 2016 au fost alocaţi 2,2 milioane de lei iar în 2017 s-au virat 2,1 milioane de lei. Termenul de finalizare a lucrărilor este 15.12. 2019.

Director general al bibliotecii, conf. univ. dr. Valentin Șerdan-Orga a declarat că suma necesară pentru continuarea construcțiilor este mulțumitoare, dar insuficientă pentru finalizarea corpului de clădire.

”Ne bucurăm pentru această alocare. Am încercat să obținem mai mult, dar momentan nu s-a putut. Sperăm să finalizăm totuși construcția cu sprijinul guvernului”, a declarat directorul bibliotecii clujene, conf. univ. dr. Valentin Șerdan-Orga.

Guvernul a sărit peste infrastructura din Cluj Napoca și Turda

De asemenea, reabilitarea podului de peste râul Arieş din municipiul Turda nu este inclusă pe lista proiectelor finanțate de la bugetul guvernului pe anul acesta. Cu toate acestea, primarul municipiului Turda, Cristian Matei, se declară surprins de această veste.

El spune că, de fapt, ar fi primit asigurări de la CNAIR că podul respectiv va fi reabilitat anul acesta. ”Noi am primit asigurări de la CNAIR că podul de peste Arieș va fi reabilitat în cursul acestui an! S-a dat și la televizor!”, spune Matei. Însă, oficialii CNAIR nu au emis niciun punct de vedere vizavi de acordarea vreunei finanțări pentru reabilitarea pudului care este un pericol pentru șoferii care tranzitează zona.

Nici centura sudică a municipiului Cluj-Napoca, unul dintre proiectele la care Primăria Cluj Napoca lucrează în tandem cu CNAIR, nu va primi finanțări de la guvern în cursul acestui an. 

40 de milioane pentru Autostrada Transilvania

În cadrul bugetului pe 2019 este prevăzută o finanțare de 40.481.00 lei pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Pentru finalizarea întregului proiect este nevoie de 955.711.000 lei. Până acum au fost date în folosinţă loturile 3 şi 4 ale acestui tronson de autostradă. În privinţa lotului 2 dintre Aiud şi Alba Iulia, până acum s-au executat 50% din lucrări, iar la Lotul 1 dintre Alba Iulia şi Sebeş s-au realizat tot 44 % din lucrări, termenul de finalizare fiind noiembrie 2019.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.