Componentele cârtițelor care vor săpa tunelurile pentru Metroul Clujului au fost livrate la Florești. Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că procesul de asamblare va dura 90 de zile, urmând ca utilajele să înceapă săpăturile în aprilie.
Metroul, cu o lungime de 21,03 km și 19 stații subterane, promite să transforme mobilitatea urbană în Cluj-Napoca și Florești. Investiția, de peste 2 miliarde de euro, este coordonată de Gulermak, care recrutează echipe pentru lucrări.
Detalii principale despre proiect:
- Lungimea traseului: 21,03 km, cuprinzând 19 stații subterane. Acesta va lega două puncte-cheie ale zonei metropolitane: Cluj-Napoca și comuna Florești.
- Scopul principal: Reducerea traficului intens din Cluj-Napoca, una dintre cele mai aglomerate zone urbane din țară, și creșterea mobilității pentru locuitorii din suburbii.
- Depou suprateran: Va asigura întreținerea și gestionarea trenurilor.
- Valoarea investiției: Depășește 2 miliarde de euro, un buget substanțial care include finanțare din fonduri europene și de la bugetul de stat.
- Durata estimată a lucrărilor: Aproximativ 10 ani și 8 luni, până la finalizarea completă.
Stadiul actual:
- Livrarea utilajelor: Recent, componentele utilajelor specializate pentru săparea tunelurilor au ajuns la Florești. După asamblare, acestea vor fi pregătite să intre în subteran în aprilie 2024.
- Echipa de execuție: Asocierea condusă de compania turcă Gulermak se ocupă de lucrări, având experiență vastă în astfel de proiecte complexe.