Componentele cârtițelor care vor săpa tunelurile pentru Metroul Clujului au fost livrate la Florești. Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că procesul de asamblare va dura 90 de zile, urmând ca utilajele să înceapă săpăturile în aprilie.

Metroul, cu o lungime de 21,03 km și 19 stații subterane, promite să transforme mobilitatea urbană în Cluj-Napoca și Florești. Investiția, de peste 2 miliarde de euro, este coordonată de Gulermak, care recrutează echipe pentru lucrări.

Detalii principale despre proiect:

  • Lungimea traseului: 21,03 km, cuprinzând 19 stații subterane. Acesta va lega două puncte-cheie ale zonei metropolitane: Cluj-Napoca și comuna Florești.
  • Scopul principal: Reducerea traficului intens din Cluj-Napoca, una dintre cele mai aglomerate zone urbane din țară, și creșterea mobilității pentru locuitorii din suburbii.
  • Depou suprateran: Va asigura întreținerea și gestionarea trenurilor.
  • Valoarea investiției: Depășește 2 miliarde de euro, un buget substanțial care include finanțare din fonduri europene și de la bugetul de stat.
  • Durata estimată a lucrărilor: Aproximativ 10 ani și 8 luni, până la finalizarea completă.

Stadiul actual:

  • Livrarea utilajelor: Recent, componentele utilajelor specializate pentru săparea tunelurilor au ajuns la Florești. După asamblare, acestea vor fi pregătite să intre în subteran în aprilie 2024.
  • Echipa de execuție: Asocierea condusă de compania turcă Gulermak se ocupă de lucrări, având experiență vastă în astfel de proiecte complexe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.