Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a înregistrat o creștere cu 13% în anul 2018, comparativ cu anul 2017. Potrivit unei analize făcute de Compania de Consultanță GFK, românii au cheltuit cu 6,4% mai mult în lunile ianuarie-septembrie 2018, față de perioada lunilor ianuarie-septembrie 2017. Pentru anul 2019, consumatorii români sunt puțin mai reținuți cu privire la cumpărarea bunurilor care au o durată de folosință mai îndelungată. 

Comparativ cu anul 2017, în anul 2018 au crescut vânzările la produse electrocasnice-IT. Pentru anul 2019 așteptările sunt mai mici. În urma unui sondaj recent, 1 din 4 români au spus că își vor reduce bugetul alocat pentru a achiziționa produse de tipul: mașini de spălat, mobilă și altele. De asemenea, aproximativ 41% dintre românii care au participat la sondaje, au spus că își vor menține același buget pentru astfel de achiziții. Un procent destul de mic, de 10% dintre români au spus că vor investi mai mult ca în anul 2018. 

Un aspect observat de GFK este că 60% dintre cumpărăturile pentru casă, realizate de români, au fost făcute în supermarket-uri și hypermarket-uri. Tendința la români este de a cheltui mai mult în magazinele de acest tip, decât în alte magazine mai mici. Românii preferă să-și facă tot mai mult cumpărăturile în supermarket-uri sau hypermarket-uri pentru că diversitatea de produse este mare. Acest lucru a fost concluzionat de specialiști, deoarece la astfel de magazine de comerț modern vânzările au crescut în anul 2018 comparativ cu anul 2017. 

Cele mai vândute produse sunt acelea pentru casă, pentru îngrijirea locuinței. De asemenea, au crescut vânzările la produsele lactate. 

În privința produselor alimentare, fructe, legume, produse de panificație, carne și preparate din carne, s-a constatat că vânzările nu au crescut foarte mult în anul 2018, comparativ cu anul 2017. Același lucru se poate spune și de băuturile alcoolice și non-alcoolice, și aici nu există creșteri mai mari la vânzări în anul 2018 față de 2017, acestea au fost doar puțin mai mari. 

Potrivit celor de GFK, consumatorii din Uniunea Europeană sunt preocupați de scăderea nivelului de trai în acest an. Oamenii sunt foarte pesimiști în această privință, doar 11% consideră că mai este posibilă o evoluție pozitivă a economiei în 2019. De asemenea, 11% dintre consumatori cred că rata șomajului va scădea în anul 2019.

Un lucru pe care îl spun cei de la GFK este că românii sunt optimiști cu privire la așteptările în legătură cu situația finanțelor proprii. Aproximativ 25% dintre ei au încredere că situația finanțelor proprii se va îmbunătăți. În anul 2018, doar 19% dintre români credeau acest lucru. 

Women grocery shopping in supermarket

Dezvoltarea magazinelor supermarket în zona rurală a dus la creșterea vânzărilor la produsele pentru casă și la produsele alimentare. Modul de dispunere al mărfurilor pe rafturilor metalice, cum sunt cele de pe site-ul https://rafturionline.ro/ro/rafturi-metalice, a contribuit la creșterea vânzărilor în supermarket-uri. Oferta de pe acest site include toate tipurile de rafturi necesare unui supermarket, unui magazin cu sistem cash&carry, magazin de produse fel de fel, pet shop, magazin cu produse reduse și mai multe puncte de vânzare. Sunt rafturi de depozitare, rafturi metalice pentru magazin, rafturi metalice cu număr de polițe standard sau la care există posibilitatea de a fi adăugate un număr de polițe în funcție de necesități.  

Orice supermarket are rafturi modulare de perete, rafturi metalice perforate, cu cârlige, rafturi metalice colț interior sau colț exterior, rafturi de mijloc tip gondolă, rafturi pentru pâine, rafturi pentru legume și fructe și altele. Toate aceste rafturi sunt rezistente, de calitate, au un design deosebit, au rolul de a prezenta diferite produse care se comercializează în magazine și supermarket-uri

Folosirea ofertelor și a promoțiilor, dispunerea rafturilor și muzica de fundal poate influența consumatorii să stea mai mult în magazin și să cumpere mai mult. Rafturile metalice sunt realizate perfect pentru prezentarea produselor, au trei niveluri principale, pe care se așază produsele, la nivelul solului, la înălțimea mâinilor și la nivelul ochilor. 

Întotdeauna produsele care se vând mai bine și care sunt de calitate mai bună (lucru știut de mulți consumatorii care deja le-au testat și le preferă) sunt poziționate pe rafturi la nivelul solului, pentru a fi găsite mai greu. Produsele care se vând mai greu sunt puse la vedere, pentru a fi găsite mai repede de clienți, astfel să crească vânzarea lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.