Află în acest articol aspecte importante despre economie, finanțele naționale, distribuția ocupării forței de muncă, șomaj și multe altele. Datele statistice de pe portalul statista.com vă ajută să aveți o privire de ansamblu asupra situației din România comparativ cu alte țări. 

Care este datoria națională a României?

Statisticile arată că țara noastră are o datorie care s-a ridicat în anul 2018 la aproximativ 81.34 miliarde de dolari SUA, iar în anul 2019 la 90.37 miliarde de dolari SUA. Până în anul 2024 se prevede că datoria națională a României va ajunge la aproximativ 153.72 miliarde de dolari SUA. 

Rata medie a inflației în România a crescut în anul 2018 cu 4.63% față de anul 2017.

Care este populația totală a României?

Statisticile arată că în anul 2018, populația a fost de 19.52 milioane de locuitori. 

Ocuparea forței de muncă în România

În anul 2018, în țara noastră erau activi 22.62% dintre angajați în sectorul agricol, 47.33% în sectorul serviciilor și 30.05% în industrie. 

Rata șomajului în România în anul 2018 a fost de 4.3%. 

Numărul de utilizatori pe Facebook, cea mai mare rețea socială din lume

Potrivit statisticilor, în lume există 2.41 miliarde de utilizatori activi lunar pe Facebook, începând din al doilea trimetru al anului 2019. Aceștia foloseau Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp în fiecare lună. 

În România, au fost 8.2 milioane de conturi pe Facebook în urmă cu 4 ani. Numărul de utilizatori a crescut în fiecare an. Statisticile arată că 95% dintre utilizatori și-au stabilit și orașul la profilul lor. Astfel s-a constatat că mai mult de 2 milioane de utilizatori sunt din București. De asemenea, un număr mare de utilizatori sunt din alte orașe mari ale țării: Iași, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca. Fiecare dintre acestea are peste 200 000 de utilizatori pe Facebook. 

Câte site-uri și magazine online vizitează românii?

Românii sunt pasionați de comerțul și shopping-ul online. De asemenea, datele GPeC arară că în România cota consumatorilor online este destul de ridicată, de 90%, aceștia plătesc cash-on-delivery. Cele mai populare produse comandate online sunt cele electronice de consum, home&deco, produse cosmetice, modă, haine și încălțăminte, IT&C. 

Românii preferă să folosească mobilul pentru a cumpăra articole vestimentare și produse cosmetice. În cazul cumpărăturilor IT, electronice, electrocasnice, auto&moto, home&garden, ei fac comenzi online de pe desktop

Cel mai mare magazin online din România este eMAG. În țara noastră există peste 5 000 de magazine online, dintre care fac parte Okazii, Flanco, Altex, Domo și altele. 

Românii utilizează metoda de plată cu cardul pentru servicii online, bilete la teatru sau la alte evenimente, bilete de vacanțe și călătorii, sau pentru utilități.

Majoritatea cumpărătorilor online sunt oameni care au vârsta cuprinsă între 25-35 de ani. De asemenea, statisticile arată că 8 din 10 cumpărători online români locuiesc la orașe. 

Pe piața eCommerce în Europa, cumpărăturile online au crescut în anul 2018 cu aproximativ 30%. Asta arată potențialul imens al magazinelor online

Dacă vrei să-ți deschizi și tu un magazin online, sau să-ți faci un website, alege o firmă ce oferă servicii de dezvoltare a unui site de prezentare, o firmă cu experiență mai mare de 6 ani în domeniu, care are până acum peste 530 de proiecte realizate cu succes. Cu ajutorul specialiștilor în domeniu, poți avea o prezentare deosebită și clară a afacerilor în mediul online. Serviciile de Creare Site Prezentare și Creare Site Profesional sunt realizate la cele mai înalte standarde actuale. Se utilizează tehnologii avansate de tip: HTML5, MySQL, CSS3, PHP, JavaScript. 

Poți aplica oricând pentru un astfel de proiect. Intri pe site, pentru a lua legătura cu echipa de specialiști în grafică, web design, realizarea de pagini web, de elemente grafice dinamice, noi, interesante, atractive. Site-ul va fi făcut la standarde W3C, va fi valid HTML5, iar prețul este negociabil și depinde de complexitatea proiectului. La final, se va obține un site web performant de prezentare a afacerii, care va fi optimizat SEO încă din faza de proiect. În acest fel el va apărea în primele pagini ale motoarelor de căutare. Site-ul se va adapta perfect, indiferent de platforma de pe care va fi accesat: smartphone, calculator, tabletă. 

În prezent, traficul generat de pe dispozitivele mobile a crescut la cele mai importante magazine online din România. În anul 2018, el a ajuns la 80%. Asta arată clar că românii, care fac cumpărături online, folosesc dispozitivele mobile

Un alt aspect important este și faptul că rata de conversie care a fost înregistrată de pe dispozitivele mobile este mai mică decât cea de pe calculator. Prin urmare, românii folosesc și calculatoarele pentru a intra pe website-uri și magazine online. La magazinele online mai mari, rata de conversie de pe smartphone a depășit desktop-ul. 

În eCommerce, un eveniment foarte important de apreciat este Black Friday. Acesta a generat vânzări uriașe în anii trecuți. În anul 2018, vânzările au fost de 250 milioane de euro. Asta înseamnă că au crescut cu 30% față de anul 2017. 

Românii fac cumpărături mari de Black Friday, dar și în alte perioade ale anului. Ei urmăresc reducerile de sezon, promoțiile, ofertele mari. Statisticile arată că 80% dintre români preferă să plătească produsele prin metoda ramburs, atunci când fac comenzi online. Doar 15% dintre români aleg plata online prin card. 

Cei care până acum nu au făcut cumpărături online probabil sunt mai în vârstă, sau nu au încredere în astfel de magazine online. Unora le este teamă că produsele nu corespund realității, sau poate consideră că taxele de transport sunt prea mari. Și totuși taxele de transport nu sunt chiar mari, iar în multe magazine online, prețurile la produse sunt mai mici ca în magazinele fizice din oraș.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.