Agentie SEO - Ovidiu Joita

In prezent, marketingul online capata amploare in Romania, odata cu cresterea volumului de achizitii prin internet. Atat in mediul urban cat si in mediul rural, cumparaturile prin internet sunt in crestere de la an la an.
Cum orice canal de vanzare necesita activitati de marketing, si piata online, aflata in continua crestere necesita marketing online. Am stat de vorba cu Ovidiu Joita, specialist in marketingul online si SEO de peste 15 ani, fondatorul agentiei SEO, iAgency.ro.

“Avand de-a face cu o piata online in continua crestere si investitiile in marketingul online continua sub acelasi trend”. Toate brandurile simt nevoia sa-si extinda canalele de vanzare online. Avand o prezenta foarte buna prin campaniile mass-media, brandurile importante care fac si comert online au sesizat ca pierd o cota de piata destul de mare, prin lipsa unei strategii de Search Engine Marketing (prescurtat SEM)”, spune Ovidiu Joita.

Search Engine Marketingul, pe romaneste marketingul prin motoarele de cautare, se compune din campanii platite prin Google (in Romania are o cota de piata de peste 93%), si prezenta Organica (naturala) in Google pe anumite expresii de cautare. Daca la nivel international Search Engine Marketingul poate include si alte motoare de cautare (Bing, Yahoo, Rumbler, etc), in Romania discutam doar de Google, avand o cota de piata majoritara.

Ovidiu Joita, proprietarul agentiei de SEO iAgency.ro, ne vorbeste despre ce servicii ar trebui sa ofere o agentie SEO, in prezent.
Pentru ca activitatea de SEO s-a schimbat foarte mult in ultimii ani, o agentie SEO ar trebui sa ofere urmatoarele servicii:
– consultanta de business online, analiza business-ului, identificarea punctelor slabe si a punctelor forte.
– analiza competitiei si realizarea unei strategii de marketing pentru diferentierea clientului de competite.
– analiza si Auditul site-ului atat la nivel On-Page (in pagini) cat si la nivel Off-Page (in afara site-ului)
– analiza de Usability (UX) si analiza functionalitatilor site-ului
– realizarea unei strategii de comunicare atat prin site cat si in afara site-ului.
– realizarea de articole pentru site si pentru alte site-uri (pentru backlinkuri)
– realizarea unei strategii de comunicare prin intermediul retelelor sociale si video marketing.

Acestea sunt activitatile de baza prin care o agentie SEO poate sa genereze brand awareness si conversii pentru clientii sai. Datorita complexitatii pe care activitatea de optimizare SEO o are in prezent, sunt putini cei care pot oferi rezultate concrete. O agentie SEO specializata trebuie sa aiba in echipa oameni cu experienta de business si de marketing general. Serviciile SEO s-au transformat din servicii majoritar tehnice, in servicii de marketing online, PR, comunicare, avand la baza cunostinte tehnice.

O agentie SEO in prezent trebuie sa stapaneasca tehnicile SEO existente dar si tehnicile de comunicare si marketing de care orice business, fie el magazin online sau prestator de servicii, are nevoie. Optimizarea SEO presupune integrarea tuturor serviciilor de marketing online.

Din acest motiv, serviciile SEO de calitate au devenit mult mai rare decat in trecut iar bugetele pentru aceste servicii au crescut semnificativ. Volumul necesar de munca pentru ca un proiect online sa aiba succces a crescut considerabil.

In urmatorii 2 ani, veti vedea in prima pagina de Google, majoritatea brandurilor cunoscute din piata reala. Acestea se vor “bate” intre ele, exact cum se intampla acum prin campanii mass-media, ne marturiseste Ovidiu Joita.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.