Proiectul noului aeroport regional de la Cluj stărneşte multă invidie şi conduce spre o bătălie pentru obţinerea acestuia. Bătălia are loc între două zone vecine Mureş şi Cluj, care luptă pentru constucţia unui Aeroport grandios, ce va face concurenţă celor mai mari din Europa.
În ultima perioadă s-a tot scris în presa clujeană, despre această investiţie şi despre dorinţa autorităţilor judeţene pentru dezvoltarea acestui domeniu al transportului aerian. Ba mai mult, s-au speculat sume, locaţii,asocieri, perioada de desfăşurare a acestui plasament de capital, alocându-se interes subiectului. Proiectul de constucţie a acestui aeroport s-ar putea realiza pe actualul aerodrom militar de la Luna, iar un sprijin financiar ar putea veni chiar din parte unor mari oameni de afaceri cum ar fi indian Anil Ambani şi cu Bernd Lembcke, mâna dreaptă a miliardarului american Donald Trump, Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe declarând că au existat discuţii cu cei amintiţi mai sus despre proiectele de investiţie din judeţ, ei fiind interesaţi chiar de acest aeroport.“Cei doi s-au arătat extrem de interesaţi când le-am prezentat proiectul privind realizarea unui nou aeroport al Clujului. Nu sunt singurii. Mai mulţi oameni de afaceri sunt dispuşi să realizeze o astfel de investiţie”, declara Alin Tişe.
Victor Popa, purtătorul de cuvânt a CJ Cluj, a relatat pentru Gazeta de Cluj că  există un proiectul de branduire a Clujului ce implică transportul pentru Nord-Vestul ţării, şi că se încearcă la ora actuală tot felul de demersuri pentru a se duce la înfăptuire toate planurile pe care şi le-au propus. „Trebuie văzută problema în asamblu, autostrada, precum şi reabilitarea drumurilor judeţene. Asta va permite ca şi zona deservită de aeroport să poată beneficia de legături foarte bune, de exemplu dacă noi facem terminal cargo, transport de marfă se va putea aproviziona şi zona limitrofă nu numai zona judeţului Cluj prin acele investiţii în infrastructură rutieră. Dar neavând o perspectivă de dezvoltare a aeroportului, dincolo de ceea ce avem noi noi acum în plan, dl preşedinte a luat în calcul creearea unui nou aeroport, un aeroport de dimensiuni foarte mari, un aeroport regional de data aceasta, care să deservească mai multe judeţe, practic o bună parte din Transilvania şi în sensul acesta au existat discuţii, se pare că există primul sistem de asociere privind fianţarea acestui proiect şi de asemenea s-au identificat mai multe zone cu terenuri care sunt puse la dispoziţie de către administraţiile locale, de comunele care deţin terenuri, în momentul de faţă suntem încrezători că acest proiect va fi demarat în cel mai scurt timp, anul acesta, sau cel târziu anul viitor, cel puţin la nivel de proceduri, doar că această investiţie până la finalizare va însemna câţiva ani buni.”
Aeroportul se doreşte a fi asemănător celui de la Frankfurt, şi să deţină aceeaşi apreciere.“Aeroportul din Frankfurt este unul dintre cele mari centre aeronautice europene. Frankfurtul, spre sfărşitul războiului era un oraş oarecare,dar în condiţiile în care s-a dezvoltat aeroportul a devenit unul din oraşele importante ale Germaniei şi ale Europei. Aşadar dacă noi reuşim să implementăm acest proiect în judeţul Cluj va însemna automat creşterea generală a judeţului” evidenţiază Victor Popa.
„Este un proiect care dureză în ani, dar există argumente pentru demararea importantei investiţii, încă din anul acesta sau cel mai târziu la prima parte a anului viitor. Există discuţii avansate inclusiv cu parteneri, pentru că acolo vor fi costuri enorme. Va fi cea mai mare investiţie pe domeniul acesta la nivel naţional, mult peste tot ce există în momentul de faţă în infrastructura aeroportuară.”
Întradevăr acest proiect ar surclasa Clujul şi toată Transilvania pe o poziţie extrem de importantă, beneficiile şi avantajele ce ar putea reieşi de aici fiind o mare amploare. Însă unii nu consideră justă această atenţie  acordată judeţului Cluj, şi care nu permite dezvoltarea zonelor din apropiere.
 Ziarul de Mureş punctează aceste nemulţumiri ce vizează noul aeroport regional. Poate că dezvoltarea economică a Mureşului nu a fost în acelaşi ritm cu cea a Clujului,marii investitori îndreptându-şi interesul mai mult spre Cluj, dar s-a plecat de pe poziţii egale, mai departe a depins de vigilenţa autorităţilor şi de strategiile lor de atragere a investitorilor.
Directorul Aeroportului „Transilvania” din Târgu Mureş, Ştefan Runcan, consideră poziţia pe care o deţin mult mai favorabilă şi e de părere că extinderea aeroportului construit în Mureş ar lărgi mai mult zona de dezvoltare a Transilvaniei, terenul pe care ei îl pot oferi fiind unul dintre argumentele folosite de ei. Potrivit Ziarului de Mureş, Stefan Runcan consideră că acest proiect va rămâne unul virtual şi că „cei care îl promovează vor doar să lovescă în dezvoltarea Aeroportului nostru, care este mult mai bine poziţionat.” De asemenea este de părere că existenţa mai multor aeroporturi pe o suprafaţă atât de mică va fi destul de dificilă şi inutilă. „ De ce să facă această investiţie acolo, când la nici 100 de kilometri avem un aeroport funcţional şi spaţiu suficient pentru extinderea lui? Nu înţeleg proiectul lor, decât dacă iau în calcul ipoteza că nu vorbesc serios”, a declarat Directorul Aeroportului Transilvania Târgu Mureş.
Întrebat care este părerea lui cu privire la declaraţia directorului Aeroportului din Mureş, Victor Popa ne-a declarat: ” La noi tot ce s-a făcut s-a făcut din banii judeţului, sau din creditele angajate pe administraţia judeţeană, n-am apelat la alte fonduri, Clujul e în creştere, nu ştiu cum e Mureşul, dar Clujul în momentul de faţă se poziţionează ca fiind aeroportul cu cea mai mare creştere la nivel naţional. În ultimii 5 ani, am ajuns de la o sută şi ceva de mii de pasageri la aproximativ 800 de mii. Faptul că destinaţiile se leagă de aeroportul din Cluj este un argument. Probabil cei de la Mureş au o problemă pentru că Mureşul fiind apropiat de Cluj, este foarte greu să existe două aeroporturi la o distanţă atât de mică. Noi avem argumentele pentru dezvoltarea în acest sens,şi mai mult avem un proiect coerent, acel proiect al nostru de a transforma Clujul într-un centru de referinţă al transporturilor pe Transilvania şi pe partea de Nord Vest.Nu se poate împiedica dezvoltarea unui proiect de care să beneficieze 7, 8 judeţe. Chiar dacă ei deţin spaţiu, ei au doar 100 sau 200 de mii de pasageri pe an, noi avem aproape 1 milion, noi avem firme, aeroport care respectă toate regulile, investiţii de ultimă oră, operatori serioşi, am fost acreditaţi de către marile companii europene.Nu se pune problema de concurenţialitate, noi nu concurăm cu nimeni, noi ne implementăm proiectele, ei vor rămâne cu pasagerii lor, nu îi fură nimeni, doar că e nevoie de un aeroport de genul acesta la Cluj, care nu înseamnă numai transport de călători, este vorba şi de transport de marfă care este o categorie de transport strategic.”

Adina Botîrcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.