Stratolaunch, cea mai mare aeronavă din lume din punct de vedere al anvergurii, va face primul zbor în această vară. Uriaşul avion a făcut deja două teste de rulare pe pista Aeroportului Spaţial Mojave din California, cel mai recent în februarie, şi în următoarele luni sunt programate alte trei teste asemănătoare. Aceste teste au loc la viteze din ce în ce mai mari: cel din februarie s-a desfăşurat la 74 de kilometri pe oră, în timp ce următorul va fi la 130 de kilometri pe oră, iar testul de rulare final va fi la 220 de kilometri pe oră.

Dacă aceste teste sunt încununate de succes, va fi programat primul zbor al aeronavei-gigant, scrie publicaţia SpaceNews. Testele de până acum au fost satisfăcătoare şi au arătat că nu e nevoie de modificarea aeronavei, iar după următoarele teste, avionul va fi declarat „gata de zbor“.

Oficialii Stratolaunch Systems, compania care dezvoltă uriaşul avion, spun că, deşi primul zbor e aşteptat în această vară, va mai trece o vreme până când aeronva va fi utilizată efectiv. În primul rând, ea trebuie să obţină avizarea de către Administraţia Aeronautică Federală, proces care durează 18 până la 24 de luni.   Construit cu piese recuperate de la Boeing 747   Lungimea aripilor atinge cifra-record de 117 metri, ceea ce îl face cel mai mare avion din lume din punct de vedere al anvergurii.

De asemenea, Stratolaunch este şi cel mai mare avion din lume construit din materiale compozite. Stratolaunch are un fuselaj dublu, construit de compania Scaled Composites din fibră de carbon de densitate redusă.

Deşi ambele fuselaje au ferestre, doar cel din dreapta este climatizat şi presurizat corespunzător, găzduindu-i pe cei trei membri ai echipajului.   Fuselajul din stânga va fi ocupat de dispozitive electronice, inclusiv computerele pentru controlul zborului.   Aeronava este propulsată de şase motoare cu reacţie recuperate de la două avioane Boeing 747, de la care s-au luat şi alte piese, cum ar fi trenurile de aterizare, ferestrele, componente electronice şi elemente hidraulice.   Avionul are o autonomie de 3.700 de kilometri şi poate transporta o încărcătură de aproape 550 de tone, având o greutate maximă la decolare de 590 de tone. Aceste cifre îl fac capabil să ducă până la trei rachete Pegasus, scrie nasaspaceflight.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.