Consiliul Local Florești a aprobat săptămâna trecută caietul de sarcini pentru proiectul de investiții destinat construirii unei centuri de circulație prin partea de sus a localității. De asemenea, s-a renunțat la hotărârea legislativului local prin care se preconiza contractarea unui credit furnizor în vederea finanțării acestui proiect și s-a decis trecerea pe varianta unei linii de creditul bancar, care va face posibilă utilizarea banilor și pentru alte investiții, dacă banii pentru centură vor veni până la urmă și de la Guvern.

 

Licitația pentru Centura de Sud va fi pusă în mișcare în această săptămână, după ce, joi, documentația a fost aprobată de aleșii comunei Florești. Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) va analiza, la rândul său, caietul de sarcini, și după ce va afișa procedura de licitație, candidații vor avea la dispoziție 57 de zile pentru a-și depune ofertele, aceasta pentru că este vorba despre un concurs internațional. Potrivit unei estimări a administrației locale, ofertele vor fi deschise probabil în luna decembrie.

Pe ordinea de zi, consilierii locali din Florești au avut încă două proiecte referitoare la Centura de Sud, în speță finanțarea lucrărilor care țin de aceasta. S-a aprobat un proiect de hotărâre privind revocarea HCL nr. 146/18.12.2014, privind aprobarea contractării unui credit furnizor în valoare de maxim 45.000.000 lei , pentru realizarea investiției publice de interes local ” Drum de legătură varianta SUD-Comuna Florești, jud. Cluj” și unul privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 47.672.339,40 lei.

 

Se trece la linie de creditare

 

Edilul comunei, Horia Șulea, a precizat că s-a renunțat la varianta unui credit furnizor în urma unor discuții cu o firmă de consultanță. Argumentul principal este faptul că un credit furnizor ar fi permis numai utilizarea stric pentru acest proiect a banilor. În schimb, dat fiind climatul de pe piața bancară, administrației locale i s-a recomandat să aleagă contractarea unei linii de credit, astfel că variantele foarte bune pentru împrumuturi oferite de bănci pot oferi o variantă mai convenabilă și mai flexibilă. Flexibilitatea unei linii de credit constă în faptul că fondurile pot fin îndreptate și înspre alte proiecte de infrastructură și utilități, dacă eforturile primarului de a obține finanțare și de la Executiv vor da roade. În plus, banii pot fi alocați abia la momentul în care devin necesari, și pot fi cheltuiți în tranșe, fără ca întreaga sumă să fie alocată unui singur proiect.

Alte proiecte de infrastructură și utilități, la care face referire Horia Șulea, pot reprezenta proiecte pe diferite programe sau fonduri europene, așa cum are și în prezent depuse sau în desfășurare Primăria. ”Este o măsură de precauție. Avem banii disponibili atât pentru plata centurii, cât și, dacă va fi cazul, pentru cofinanțarea unor proiecte europene. De obicei, avem punctajul maxim atunci când aplicăm pe astfel de programe, cum este cel pentru dezvoltare rurală, și datorită populației comunei. Avem și alte proiecte depuse, pe care sigur le vom câștiga”, a declarat Șulea.

 

Proiecte pentru Florești

 

În ședințele legislativului local din lunile trecute, au fost aprobate mai multe proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii din localitate. Este vorba despre extinderea căminului cultural din satul Tăuți, asfaltarea șoselei din partea de nord a comunei Florești sau construirea unei creșe.

De asemenea, s-a propus extinderea canalizării din Luna de Sus, dar au existat neînțelegeri legate de criteriile, în termeni de numărul populației, impuse pentru finanțarea din bani europeni a proiectului, astfel că acesta a fost respins.

La începutul acestui an, caietul de Sarcini aferent proiectului de investiție Realizare Drum de legătură Varianta SUD a fost predat către Primăria Florești de către firma proiectantă a investiției, Luca Way. Investiția, în valoare totală de aproximativ 7 milioane de euro, va fi suportată integral din bugetul local al comunei.

 

Nouă luni de așteptări

 

Drumul, care va porni din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj Napoca cu Drumul Sfântul Ioan, va avea o lungime de 2,685 km (firul principal, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele).

Drumul de Ocolire SUD va avea 11 podețe și 2 poduri, precum și două girații și 3 intersecții. Vor fi incluse și două bretele de legătură cu DN1, una în zona Metro și una în zona Polus. Carosabilul va fi de 2x 3,5 metri, pe o parte trotuarul va fi de 1,5 metri, iar pe cealaltă parte va fi inclusă și o pistă de biciclete, lățimea ansamblului trotuar – pistă de biciclete fiind de 2 metri. Toate acestea alături de rigole ranforsate, zid de sprijin pe coloane, șanțuri de beton, rambleu, piloți forați, filtre drenante, drenuri orizontale și, bineînțeles, semnalizare rutieră.

Tot în ianuarie, primarul Emil Boc a anunțat că, printre proiectele noi care vor fi demarate anul acesta, fiind cuprinse în bugetul local, Primăria va lansa licitația pentru un studiu de prefezabilitate pentru construirea Centurii de Sud. Potrivit edilului, aceasta va porni de la capătul liniei de troleibuze din Mănăștur, va trece prin Făget, va traversa Calea Turzii și va ieși la nodul de autostradă din zona Selgros.

Amintim ca aceeași centură a ridicat mai mult obiecții din partea cetățenilor care vor fi expropriați pentru construirea acesteia, așa cum este prevăzut în noul Plan Urbanistic General, nemaifiind în poziția de a folosi terenuri pe care au plătit sume considerabile în perioada boom-ului imobiliar.

 

Drumul de ocolire este o necesitate

 

La Floreşti, cea mai mare comună din ţară, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti-Cluj-Napoca (Mănăştur). “Dimineaţa, între orele 06.00-08.30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 – Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sunt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru a decongestiona traficul! S-a constatat o scădere a traficului după introducerea mijloacelor de transport în comun ale CTP în microcartiere şi suplimentarea programului de circulaţie, dar drumul de ocolire este o necesitate”, a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, în urmă cu un an.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.