
Un risc major îl reprezintă posibila pierdere a fondurilor europene, avertizează Asociația Pro Infrastructura, deoarece proiectul a fost scos la licitație în prima fază cu un preț subevaluat, ceea ce a dus la lipsa de ofertanți. La a doua licitație, oferta Dimex a fost declarată inadmisibilă de Primăria Cluj-Napoca. Ulterior, în a treia încercare, valoarea estimată a fost majorată cu 15% după depunerea ofertelor, manevră care riscă să atragă atenția Comisiei Europene, care ar putea retrage finanțarea pentru proiect din cauza procedurilor viciate. În cazul în care România pierde aceste fonduri, întreaga sumă ar trebui acoperită din bugetul de stat, ceea ce ar reprezenta o povară financiară majoră.
Costurile neeligibile sunt și ele o problemă semnificativă. În ciuda finanțării europene, statul român va trebui să plătească integral costurile neeligibile, în special exproprierile, care se estimează la aproximativ 200 de milioane de euro. Mai mult, costurile finale ale exproprierilor vor fi probabil mult mai mari decât cele estimate inițial, ceea ce va pune o presiune și mai mare pe bugetul național.
De asemenea, este important de menționat că nu s-au licitat încă segmente importante ale Centurii, iar proiectul este departe de a deveni funcțional. De exemplu, lucrările între nodurile 1 și 5 sunt încă în așteptare, iar navetiștii din Florești sunt afectați zilnic de lipsa infrastructurii. În plus, lucrările pe capătul estic al CMC, între nodurile 18-20, nu au fost lansate încă.