Comisia de urbanism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a aprobat săptămâna trecută proiectul societăţii DP Consult pentru realizarea centurii ocolitoare care va asigura fluidizarea traficului în partea de nord a oraşului.
SC DP Consult a realizat două variante de proiect, cu şi fără un tunel de legătură, însă Emil Boc şi arhitectul Şerban Ţigănaş au recomandat să se opteze pentru varianta fără tunel, întrucât aceasta ar oferi mai multe posibilităţi de conectare cu oraşul. „Relaţia Oradea – Bucureşti ne paralizează oraşul. Acum că am căzut de acord asupra acestui proiect nu ne mai rămâne decât să găsim bani de la guvern pentru finanţare. Ar mai fi o soluţie ca pe măsură ce se vor finaliza unele tronsoane, acestea să fie predate pentru a putea fi folosite”, a mai declarat Boc. Proiectul centurii prevede ca drumul să înceapă de la Apahida, din autostrada urbană, şi să se termine la Floreşti cu ieşire în autostrada urbană. Construcţia se va întinde pe 32 km.
Acest proiect este a doua oară cînd trece prin votul arhitecţilor din comisia de urbanism, prima oară membrii comisiei respingând proiectul de centură ocolitoare întrucât acesta nu avea destule puncte de legătură cu oraşul.
Proiectul centurii, care a fost respins, prevedea ca drumul să înceapă de la Apahida din autostrada urbană şi să se termine la Floreşti cu ieşire în autostrada urbană. Construcţia s-ar fi întins pe 32 km, ar fi avut şase viaducte (dintre care patru în Chinteni, Baci, Popeşti şi Floreşti) şi două pasaje peste intersecţii. În şedinţa de data trecută, Emil Boc şi-a arătat nemulţumirea faţă de proiect. “M-am săturat de toţi “popândăii” de la Bucureşti, care fac proiecte fără să ştie care e exact situaţia din teritoriu. Proiectul e o prostie incomensurabilă”, declara primarul Clujului în luna august. Şoseaua va fi compusă din mai multe viaducte şi chiar un tunel lung de 3 kilometri, dar şi mai multe pasaje pentru intersecţii cu acces la drumuri comunale şi judeţene. Conform studiilor de trafic, prima axă este rezolvată de centura Vâlcele – Apahida, iar traseul Bucureşti – Oradea va fi deviat cu ajutorul segmentului de autostradă Câmpia Turzii – Gilău. Această centură este necesară pentru că cei care vin dinspre Dej şi Gherla trebuie să ajungă la autostradă şi acum singura soluţie este tot prin oraş.
Ştefan Trandafir