Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), condusă, în continuare, de clujeanul Mircea Pop, va organiza peste o lună de zile o licitaţie în valoare totală de peste 750 de milioane de lei. Contractele vor fi semnate pentru asigurarea serviciului de deszăpeziri pe o durată de 20 de luni, iar DRDP Cluj va gestiona o sumă de circa 100 de milioane de lei. Conform unor surse din cadrul companiei, până acum au achiziţionat caietele de licitaţii sau şi-au făcut cunoscută intenţia de a participa la licitaţie firme abonate la acest gen de lucrări şi, mai ales, la afacerile cu Compania de drumuri. Printre cei care doresc aceşti bani se numără reprezentanţii Pa and Co (Costel Căşuneanu), Tel Drum (Liviu Dragnea), Selina (Beniamin Rus), Tehnostrade şi UMB Spedition (Dorin Umbrărescu).

 

Chiar dacă în trecut a fost ameninţat cu demiterea, clujeanul Mircea Pop încă mai ocupă funcţii de conducere în cadrul Companiei Naţionale de Drumuri. Pe de o parte este directorul general al companiei, cu preluare de atribuţii, dar şi director general adjunct pe proiectele cu finanţare externă. Din această postură, el va organiza în septembrie o licitaţie pentru asigurarea lucrărilor de deszăpezire, la nivel naţional. Suma totală a contractului este de 765 de milioane de lei, bani care vor fi împărţiţi în şapte loturi aferente celor şapte direcţii regionale.

Această sumă este aproape dublă decât cea pusă în joc anul trecut pentru acelaşi gen de servicii. Pentru perioada 2012-1013, CNADNR a semnat aproape 50 de contracte în valoare totală de peste 400 de milioane de lei. Anul trecut, în urma licitaţiei organizate a câştigat Dorin Umbrărescu, patronul Tehnostrade şi UMB Spedition, care a beneficiat de trei contracte în valoare totală de 162.324.547 de lei.

 

Cine vor troienele?

Conform unor informaţii din cadrul CNADNR, printre cei “eligibili” la aceste contracte se numără firme cu state vechi de plată în cadrul Companiei de drumuri. Tel Drum, Gecor, Tehnostrade, Teloxim Con, Spedition UMB, Selina, Selina SRL, Pa&Co sau Romprest Service, se numără printre cei care vor beneficia de aceşti bani.

La scurt timp după instalarea în funcţie, Mircea Pop, a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru segmentul de autostradă Gilău – Mihăieşti: Dorin Umbrărescu, patronul Tehnostrade şi UMB. ”Compania Naţională de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din România anunţă că în urma finalizării procesului de evaluare au fost transmise comunicările cu privire la rezultatul procedurii de achiziţie publică a contractului „Proiectarea şi construcţia Autostrăzii Transilvania, Sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1 km 0+000 – km 8+700”. Oferta câştigătoare aparţine Asocierii Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL”, a fost anunţul CNADNR, iar valoarea contractului a fost de 258.199.052,52  de lei (fără TVA).

La aceste contracte mai candidează şi SC Selina, firmă patronată de Beniamin Rus, un om de afaceri bihorean, care a avut probleme cu DNA-ul pentru dare de mită.

 

Scandal pentru drumuri

Anul trecut, contractele pentru deszăpezire au iscat o serie de dispute între primii “drumari” ai ţării. Patronul Selina i-a acuzat pe Dorin Umbrărescu şi Dan Beşciu că au câştigat o serie de licitaţii din zona DRDP Cluj în baza unor date la care, în mod normal, nimeni nu ar fi avut acces. Este vorba de o licitaţie pentru deszăpezire cu o valoare de circa 200 de milioane de euro şi care a fost organizată de DRDP Cluj. Licitaţia a fost câştigată de Euroconstruct Trading SRL, patronată de oamenii de afaceri Dan Besciu şi Sorin Şerban Vulpescu şi SC Spedition SRL, patronată de Dorinel Umbrărescu. Licitaţia a fost contestată de Beniamin Rus, patronul SC Selina SRL, o firmă din Oradea, care a trimis o contestaţie la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor, în care susţine că la negocieri nu au intrat toate firmele în acelaşi timp. „Prin modul de desfăşurare a negocierilor nu au fost asigurate premisele unei proceduri de atribuire incontestabile, nefiind asigurată certitudinea că nu au fost sau nu au putut fi furnizate informaţii despre oferta noastră contracandidaţilor ce au intrat ulterior la negocieri. Mai mulţi membri ai comisiei au părăsit în repetate rânduri sala unde aveau loc negocierile, existând posibilitatea de a intra în contact cu oricare din contracandidaţii ce urmau să intre la negocieri“, arăta Beniamin Rus.

 

Zăpadă la suprapreţ

Potrivit datelor furnizate de către Compania de Autostrăzi şi de Drumuri Naţionale din România, costul pentru deszăpezirea unui kilometru de drum naţional a fost, în 2011, de peste 4.000 de euro, iar anul trecut s-a ridicat la circa 5.800 de euro. Contractele sunt împărţite între câteva firme ale „regilor asfaltului”, iar România este una dintre ţările europene care plăteşte cel mai mult pentru curăţarea autostrăzilor şi a drumurilor naţionale, arată două lucrări publicate în primăvara acestui an în Germania şi Finlanda, corelate cu cifrele făcute publice de către Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Potrivit datelor companiei, întreţinerea drumurilor naţionale în iarna lui 2011 s-a ridicat la 333,47 milioane lei (77 milioane euro), în timp ce pentru iarna trecută necesarul este de 401,7 milioane lei (93 milioane euro). Luând în calcul lungimea reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi, de 16.000 de kilometri, rezultă că în iarna 2010-2011 s-au cheltuit 4.812 euro pe fiecare kilometru, iar în 2012 costurile deszăpezirii au ajuns la 5.800 de euro pe kilometru.

 

Cum a împărţit Pop banii pentru deszăpeziri

– 109 milioane lei – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi,

-104,9 milioane lei (DRDP Constanţa),

-61,9 milioane lei (DRDP Craiova),

-95,9 milioane lei (DRDP Braşov),

-106,1 milioane lei (DRDP Cluj),

-148,5 milioane lei (DRDP Bucureşti),

-138,8 milioane lei (DRDP Timişoara)

 

Răzvan Robu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.