Circulația feroviară va fi închisă între Aghireș și Aleșd, pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, de luni, 8 ianuarie 2024, pentru realizarea unor lucrări de modernizare cu bani din PNRR, a transmis pentru Economedia compania CFR Infrastructură.

Este primul lot cu lucrări și șantier deschis, Asocierea Alstom – Arcada (RailWorks) având la dispoziție 36 de luni pentru modernizarea/electrificarea lotului 2 Aghireș – Poieni (37 km). Pe lotul 3, Poieni – Aleșd (57 km), Asocierea FCC – Gulermak (Spania – Turcia) va începe lucrările după ce primește Autorizația de Construire. Pe lotul 4, Aleșd – Frontieră Ungaria (47 km), va lucra Asocierea WeBuild – Pizzarotti – Salcef.

Toate cele 8 mari contracte de modernizare/electrificare cu bani din PNRR sunt semnate, iar până acum Ministerul Transporturilor a dat undă verde pentru lucrări pe lotul 3 pe Magistrala 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv lotul 2 Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (octombrie 2023).

Lucrările se fac pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h la trenurile de marfă. CFR Infrastructură, beneficiarul lucrărilor va asigura transbordarea călătorilor și preluarea cu microbuze/autocare.

„Începând cu data intrării în vigoare a noului program de Mers al Trenurilor, 10.12.2023 și până la data de 07.01.2024, trenurile de călători vor circula pe relația Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. Menționăm faptul că, începând cu data de 08.01.2024, trenurile de călători vor circula pe relația Cluj Napoca – Aghireș și retur, respectiv Aleșd – Oradea – Frontieră Ungaria și retur, iar pe relația Aghireș – Aleșd se va asigura transbordare auto pentru călători. Precizăm totodată faptul că, în cazul în care apar modificări și pe alte Loturi, modificări care impun condiții speciale de circulație, publicul călător va fi informat din timp cu privire la orice măsură care implică circulația trenurilor pe acestea”, a transmis compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Citește și: Malurile Someșului – între moloz, noroi și betoane, după o investiție de 150 de milioane de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.