Consiliul Județean Cluj anunță lansarea în dezbatere publică a Regulamentului privind aplicarea normelor procedurale interne pentru realizarea achizițiilor directe de bunuri, lucrări și servicii din cadrul forului administrativ județean. Documentul, care poate fi consultat în format electronic pe pagina de web a Consiliului Județean—www.cjcluj.ro, secțiunea Proiecte hotărâri CJ, conține cerințe și exigențe exprese referitoare la achiziția directă de produse, servicii și lucrări în cadrul instituției, creându-se astfel premisele instituirii unui cadru juridic optim în domeniu. Acest fapt va permite aplicarea eficientă și responsabilă a tuturor principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție publică, respectiv cel al transparenței, al eficienței utilizării fondurilor publice, al asumării răspunderii, al nediscriminării și tratamentului egal etc.

Având în vedere aceste considerente precum și caracterul activității desfășurate de către Consiliul Județean Cluj, acest Regulament inițiat de vicepreședinții Vakar Istvan și Horațiu Cătărig și supus dezbaterii publice stabilește, în mod explicit, maniera în care se vor organiza și realiza toate achizițiile publice de bunuri, servicii și lucrări pentru acele situații în care valoarea estimată a acestora nu depășește echivalentul în lei a 30.000 euro, exclusiv TVA, pentru fiecare achiziție de produse ori servicii, respectiv a 100.000 euro, exclusiv TVA, pentru fiecare achiziție de lucrări.

‘Lansarea în dezbatere a acestui regulament reprezintă un mare pas înainte pe care îl face actuala conducere a instituției, din mai multe puncte de vedere. În primul rând, din ce cunoaștem noi, la ora actuală, suntem primul și singurul consiliu județean din România care a promovat un asemenea regulament și care urmează să fie adoptat de deliberativul județean după analizarea eventualelor observații pe care le vom primi. În opinia noastră, instituirea acestui set complet de norme și proceduri în domeniul achizițiilor ne transformă într-un exemplu de bună-practică ce va putea fi preluat ulterior și de alte autorități publice din țară. În același timp, ne bucură faptul că în acest fel vom reuși să punem ordine în gestionarea fondurilor publice și să asigurăm transparența necesară astfel încât să nu mai planeze asupra instituției niciun fel de suspiciune privind posibile acte de fraudă și corupție. Achizițiile publice reprezintă una dintre activitățile cele mai sensibile care se derulează la nivelul administrației publice iar modul de cheltuire a banului public impune anumite exigențe’, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Cluj cu atribuții delegate de președinte, Vakar Istvan.

Prin adoptarea Regulamentului privind realizarea achizițiilor publice în cadrul Consiliului Județean Cluj se creează premisele necesare în vederea eliminării elementelor de natură subiectivă care ar putea influența deciziile și a tratamentului preferențial care ar putea fi acordat unor operatori economici. De asemenea, se va asigura o mult mai bună vizibilitate a regulilor, oportunităților, procedurilor și a rezultatelor, putând fi astfel obținute cele mai bune valori (ca preț) din perspectiva fondurilor publice, considerate mai mereu ca fiind insuficiente în raport cu necesitățile. Nu în ultimul rând, vor putea fi reduse, chiar eliminate, erorile care pot apărea pe parcursul desfășurării procesului de achiziție publică.

‘Contextul juridic pentru implementarea acestui regulament a fost creat încă din luna iulie a acestui an, când am inițiat și adoptat hotărârea de consiliu județean cu numărul 209, referitoare la necesitatea stabilirii unor reguli interne privind achizițiile publice directe. Marele merit al acestei inițiative, în opinia mea, se referă la faptul că am reușit să ne demonstrăm buna credință și intenția de a proteja banul public, introducând, din proprie inițiativă, o serie de proceduri stricte într-o situație în care legea nu ne obliga, adică sub un anumit plafon valoric. Am apreciat ca fiind de datoria noastră să instituim norme exprese în acest domeniu, care să asigure un cadru bazat pe încredere, corectitudine, imparțialitate și care să contribuie, deopotrivă, la deschiderea și dezvoltarea pieței de achiziții publice în județul Cluj’, a precizat domnul Horațiu Cătărig, consilier județean cu atribuții de vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.