Administrațiile județene din nord – vestuilș țării cer Guvernului Ciucă deblocarea Autostrăzii Transilvania.
Potrivit unui comunicat lansat în urma discuțiilor purtate între șefii de consilii județene, discuții care au vizat și viitoarele ghiduri de finanțare ce urmează să fie lansate în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027, precum și identificarea soluțiilor optime pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.
De la întâlnire a lipsit Alin Tișe, șeful CJ Cluj, care l-a trimis în locul lui pe vicepreședintele instituției Vákár István.
Aceștia au transmis o scrisoare deschisă premierului Nicolae Ciucă și ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, prin care solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea investițiilor la Autostrada Transilvania, „proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”.
„Considerăm că această investiție majoră prezintă un interes strategic pentru România și pentru dezvoltarea sustenabilă a Regiunii Nord-Vest, prin crearea unor infrastructuri de afaceri, incluzând parcuri industriale și logistice, cu locurile de muncă aferente, infrastructură turistică, mici afaceri locale și multe alte activități complementare”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de președinții Consiliilor Județene din Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj.
Conform acestora, finalizarea cât mai rapidă a investiției va deschide o nouă poartă de acces spre Europa, Autostrada A3 – Transilvania având menirea să asigure legătura cu rețelele transeuropene de transport – persoane și mărfuri.
e asemenea, susțin semnatarii scrisorii, ar conduce la interconectarea județelor din Regiunea Nord-Vest cu celelalte regiuni, la creșterea mobilității pe piața forței de muncă și nu numai, cu impact benefic la nivelul tuturor comunităților din regiune.
„Apreciem că după 20 de ani de la demarare, această investiție vitală pentru regiunea noastră necesită a fi urgentată pe toate căile legale, pe de o parte prin reluarea, într-un termen cât mai scurt, a procedurilor de achiziție publică, iar pe de alta, prin impulsionarea ritmului execuției lucrărilor pe tronsoanelor aflate în lucru”, subliniază oficialii celor șase consilii județene.