alina topan
alina topan

Magistratul Alina Topan a decis în cadrul ultimei ședințe a dosarului ”Mită la CJ Cluj” ca noi probe să fie aduse de la DNA, arată surse din mediul justiției. Mariana Rațiu, directoarea CJ Cluj, ar fi declarat în fața instanței că studiul de fezabilitate aferent pistei a fost făcut greșit în viziunea expertului. Din acest motiv, procurorii DNA au fost somați de magistratul Alina Țopan să aducă noi înregistrări din cadrul cauzelor disjunse, atât în ceea ce privește raportul cerut de consilierii județeni, cât și anumite puncte de vedere a fiecărei direcții a CJ Cluj legat de pista de la Aeroport. Importanța declarației Marianei Rațiu este una covârșitoare pentru desfășurarea procesului, mai ales că ea ar fi spus că Ioan Oleleu, vicepreședintele CJ Cluj, ar fi zis că nu se poate face expertiză la pistă și că lucrările trebuiesc finalizate. Astfel, cei de la CJ Cluj sunt cei care au greșit în cadrul acestei proceduri, iar prin vocea directoarei Marian Rațiu instituția și-a recunoscut greșeala. 

 

 UPDATE: ”Țiganii ar fi făcut mai bine expertiza la Pistă decât IPTANA”

”Domnul profesor Nicolae Boțu de la Proiexrom ne-a spus că toate lucrările suplimentare sunt în regulă, cantitățile sunt în cadrul pistei. El a adus niște critici la adresa proiectul tehnic făcut de IPTANA în cadrul unei expertize. Această ne-a spus că acea cotă de fundare putea fi văzută și de un țigan cu o botă care putea să spună că aici e teren moale și stabilea cota de fundare. Proiectul tehnic a fost recepționat de aeroport, verificat de verificator de proiect. Geoarc trebuia să facă documentația tehnică de avizare și să i-o avizeze IPTANA și a venit cu ea la autorizare, fără avizul IPTANA, apoi a venit cu autorizația. Care a fost contestată ulterior de doamna Sana Oltean(n.r. fosta arhitectă șefă a județului).
La momentul când am solicitat în cadrul grupului de lucru expertiză tehnică la momentul acela se turna asfaltul pe pistă și nu puteai să faci foraje. Nu îți permitea tehnologia. Iar Ioan Oleleu mi-a zis să se facă expertiza ulterior lucrărilor pentru că pe 15 noiembrie era aprobat noul culoar de zbor și nu se putea interveni în acea perioadă. Romatsa primise noul culoar de aterizare și piloții nu mai puteau să vină pe vechea pistă.
Domnul Oleleu a zis să ne facă fiecare direcție un punct de vedere. Fiecare am adus niște elemente având în vedere că doamna arhitect ne spune că autorizația e la noi. Din câte am înțeles acele documente vor fi cerute, dar există și posibilitatea să se ceară și un raport al comisiei de specialitate cerut de consilierii județeni pentru garantarea creditului de la aeroport”, a declarat pentru gazetdecluj.ro Mariana Rațiu, directorul CJ Cluj.

Citește pe aceeași temă și:

Mariana Rațiu a plâns la Tribunal: Uioreanu nu m-a influențat niciodata

Alina Topan, închizitoarea de la Tribunalul Cluj, i-a eliberat pe Uioreanu, Bene si Pogacean

 Vom reveni cu mai multe amanunte legate de declarațiile Marianei Rațiu și de ce se întâmplă în cel mai important proces al anului la Cluj, discutat cu ușile închise. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.