CJ Cluj a decis să investească 62.306.236 lei în proiectul Park and Ride-ului de lângă aeroport. Banii vor fi alocați din bugetul județului Cluj, pe o perioadă de 3 ani, după cum urmează: anul 2020 – suma de minim: 2 milioane lei; anul 2021 – suma de minim: 25 milioane lei; anul 2022- diferența până la valoarea obiectivului de investiții.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe a subliniat importanța proiectului și a arătat că forul pe care îl reprezintă este titularul proiectului, iar Primăria Cluj-Napoca este partener.

Conform inițiativei, construirea unei facilități de tip „Park and Ride” în această zonă, contribuie la sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, prin scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, respectiv oferirea opțiunilor de transport alternativ prin amplasarea sa în imediata vecinătate a aeroportului.

În cadrul Studiului de trafic întocmit pentru realizarea obiectivului de investiții, au fost analizate efectele implementării unui proiect de modernizare a infrastructurii și a sistemului rutier, prin redesenarea și tramei stradale și dezvoltarea de facilități locale, respectiv: amenajarea unei parcări pentru autoturisme cu număr mare de locuri, capabilă să preia întreg necesarul local; amenajarea unei facilități pentru transportul public (atât urban cât și interjudețean), atractive atât pentru pasageri cât și pentru operatori: parcaj oblic cu bretea dedicată pentru autobuze, peroane acoperite, spațiu de așteptare corespunzător; amenajarea unui număr de minim 8 peroane pentru autobuze. Alte facilități ar fi redesenarea tramei stradale și amenajarea de spații verzi, trotuare pietonale sigure și piste de bicicliști, precum și realizarea unui sens giratoriu de mare viteză („turbo-girație”) pentru facilitarea accesului in parcare a celor care vin dinspre municipiul Cluj-Napoca, dar și ieşirea pe sensul către Apahida.

„Implementarea unei facilitați de tip Park and Ride și conectarea acesteia cu liniile de transport public este de așteptat să reducă traficul în oraș pe ruta analizată, fiind mai atractiv pentru cetățeni să lase în parcare autoturismul personal și să folosească transportul public”, se mai arată în proiect.

Din punct de vedere tehnic se propune amenajarea accesului din drumul naţional – accesul a fost asigurat din strada Traian Vuia către platforma pentru staționare și către zona de autogară. Accesul în incintă se face printr-o bandă de decelerare cu lungimea de 165 m, în zona poziției km 7+200. Ieşirea din incintă se realizează prin două căi de circulaţie distincte, utilizând o bandă de accelerare cu lungimea de 100,00 m. Artera de acces în incinta zonei de staționare are 2 benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,00 m fiecare, plus o bandă de circulaţie exclusiv pentru autobuze, cu lăţimea de 4,00 m. Ieşirea din incinta parcării se realizează prin două artere: una adiacentă terminalului, cu o bandă de circulaţie cu lăţimea de 4,00 m, care preia și traficul din fața terminalului, și cea de a doua cu o lățime de 3,00 m, la o distanță de 60 de metri de prima arteră, pe direcția către Cluj-Napoca, cu 120,00 m înainte de turbo-girație.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.