Este deja de notorietate faptul că orașul Cluj-Napoca și județul Cluj în ansamblu reprezintă un centru important pe harta economică a României, observându-se o adevărată competiție în ultimii ani cu Bucureștiul, Capitala țării. Cluj a reușit să câștige tot mai mult capital investit, în dauna Bucureștiului chiar, căci există multe firme străine și românești care și-au mutat spații de birouri sau și-au lansat platforme de business (producție, distribuție, suport tehnic etc.) în zona Cluj.

Nu întâmplător, în orașul nostru prețurile în sectorul imobiliar au crescut mult mai accelerat decât în Capitală, tocmai pentru că interesul pentru achiziții și închirieri a fost foarte mare, trend care încă este vizibil, deși se consemnează o stare de maturizare a piețelor în acest moment.

În ceea ce privește mediul online, se poate observa o tot mai mare concentrare a unor afaceri de top de asemenea în zona Transilvania și cu precădere în Cluj. Vorbim de fel de fel de inițiative, atât pe segmentul corporate, cât mai ales în zona IMM. Clujul este lider deja pe sectorul financiar, dacă luăm în considerare faptul că cea mai importantă bancă din sistemul bancar românesc a fost fondată și dezvoltată în acest oraș. Finanțarea mediului de afaceri și investițiile mari ale operatorilor din IT&C au permis ca județul Cluj să fie un pol important și în ceea ce privește zona de programare – servicii telecom – e-commerce.

Pentru magazinele online, Clujul este pe de o parte piață de retail (comenzi generate de clienți finali cu adresa în Cluj, persoane fizice și juridice), pe de altă parte motor de business. În e-commerce, există tot mai multe magazine online ale căror operațiuni offline sunt realizate în această zonă, pe diverse nișe de business. Clujul contribuie astfel intensiv la PIB inclusiv prin prisma celui mai productiv sector de afaceri din țara noastră, cel IT&C. Referindu-ne însă la comerțul electronic, aici se pot bifa de fapt două domenii importante – IT&C și retail. Magazinele online care caută găzduire web la prețuri bune vor găsi soluții românești foarte eficiente din punct de vedere al costului raport / calitate, iar cifrele de afaceri ale companiilor clujene de e-commerce pot înregistra și în continuare salturi impresionante.

Perspective favorabile pentru anii următori

Clujul va conta și mai departe foarte mult în noua eră digitală. Online-ul se susține de fapt tot prin demersuri offline, prin resurse umane și prin modul de acces ușor la furnizori și clienți. Plasarea județului Cluj și a municipiului Cluj-Napoca reprezintă un avantaj strategic pentru companii, căci pe de o parte se ajunge ușor spre Europa de Vest, pe de altă parte există o comunicare simplă cu toate zonele țării noastre.

La partea de infrastructură, pe lângă autostrăzi care să conecteze Clujul de Europa dezvoltată, se vorbește și de trenuri de mare viteză spre Budapesta și implicit spre Austria – Germania. În acest context, pe măsură ce mediul online se va dezvolta în general, cu siguranță Clujul va avea un cuvânt important de spus în acest domeniu, concentrând tot mai multă productivitate economică bazată pe regulile business-ului guvernat de tehnologie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.