biciclete copii

Clujenii sunt sătui de lipsa de infrastructură pentru ciclism și de traficul intens din Cluj și zonele metropolitane. Pistele de bicileta din Cluj sunt scurte si nu formează o rețea care să ofere accesul în toate zonele orașului Cluj-Napoca și în zonele metropolitane.

Bicicliștii clujeni au inițiat o petiție prin care cer primariilor Cluj-Napoca, Florești, Apahida și Baci să implementeze o strategie pe 10 ani pentru a dezvolta o infrastructură care să conecteze cele patru zone urbane cu piste de biciclete.

Dece este nevoie de o infrastructură care să încurajeze ciclismul?

Principalele motive pe care le invoca petița sunt:

„-Mersul pe bicicletă reduce aglomerația în traficul urban, reduce poluarea fonică și emisiile de gaze cu efect de seră și particule PM 2.5;

-Mersul pe bicicletă scade rata de mortalitate și crește starea de sănătate generală a persoanelor și la nivel de comunitate prin încurajarea unei vieți active fizic;

-Mersul pe bicicletă este sănătos și are doar efecte pozitive asupra populației și economiei unui oraș prin încurajarea micilor afaceri conexe cu folosirea bicicletei și reducerea cheltuielilor pentru întreținerea infrastructurii auto.”

De asesmenea, mersul pe bicicletă reduce considerabil costurile anuale. Pentru a merge zilnic cu mașina la muncă, costurile sunt de aproximativ 5.000 lei anual. În comparție cu întreținerea unei biciclete, care sunt de aproximativ 1.000 lei pe an. Acest număr variază în funcție de tipul biciletei și cât de mult este folosită.

Dece infrastructura existentă nu este suficientă?

„Din păcate pistele de biciclete din Cluj-Napoca și zona metropolitană sunt scurte, neconectate între ele, fără marcaje de siguranță, blocate de mașini parcate și în unele situații amenajate pe trotuare punând în pericol atât pietonii cât și bicicliștii.”

În momentul de față, practicarea ciclismului în Cluj-Napoca și zonele metropolitane este dificilă. Pentru a ajunge in Florești, Apahida sau Baciu e nevoie să circuli cot la cot cu traficul intens de pe arterele principale care duc către aceste zone. De multe ori cicliști clujeni ajung să folosească trotuarul pentru a putea circula în siguranță pe drumurile din Cluj, punând în pericol pietoni.

„Avem nevoie de sport pentru o dezvoltare sănătoasă. De atâtea ori am vrut să merg cu copii cu bicicleta și am constatat că nu prea am pe unde. Nu sunt piste sau dacă sunt, cele de pe lângă străzi și lângă mașini nu sunt sigure pentru mersul cu bicicleta cu copiii. Eu vreau piste de biciclete în Cluj-Napoca”, a spus o clujeancă.

Care sunt soluțiile pe care le cere petiția?

„Noi, semnatarii și semnatarele acestei petiții, vă cerem să adoptați și să implementați o strategie pe 10 ani, pentru dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete pe axa Florești – Cluj-Napoca – Apahida – Baciu.


Vrem să putem folosi bicicleta ca alternativă de transport sigură, din fiecare cartier al municipiului Cluj-Napoca și în Florești, Apahida și Baciu pentru a ajunge la muncă, educație și relaxare. În lipsa unei asemenea strategii, traficul auto va continua să fie prioritar, cauzând poluare toxica și afectând sănătatea noastră și a copiilor noștri.

Strategia trebuie să aibă 3 componente:


1. Rețea de piste de biciclete sigură, directă, coezivă, confortabilă și atractivă.


2. Parcări de biciclete acoperite și sigure în toate zonele rezidențiale, inclusiv cartierele cu blocuri vechi


3. Parcări de biciclete acoperite și sigure în aproprierea instituțiilor publice, de învățământ și culturale.”, cere petiția.

Petiția va fi depusă personal de inițiatorul, Radu Boloveschi, la cele patru primarii cand se va ajunge la 5.000 semnături.

Citește și: Exproprieri pentru autostrada Cluj – Oradea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.