La Cluj-Napoca, reprezentanții administrației locale au anunțat ca s-a intervenit in forța cu ocazia ninsorilor recente, astfel incat confortul clujenilor sa nu fie afectat. Cu toate acestea, la dispeceratul situat in sediul Primariei, clujenii se plang ca utilajele nu au ajuns pe strazile lor. Daca cele cateva sute de clujeni somați sa curețe zapada de pe trotuare nu-și indeplinesc obligația, Primaria va trece la aplicarea de amenzi.

In noaptea dinaintea alegerilor, la Cluj a inceput sa ninga, astfel ca, pe langa bataile de cap cu organizarea scrutinului, autoritațile locale au ieșit in strada impreuna cu firmele contractate pentru serviciile de deszapezire, pentru a se asigura ca acestea iși fac treaba. Edilul a anunțat ca, in urma ninsorilor care au continuat și la mijlocul saptamanii, la Cluj-Napoca se circula in condiții de iarna.

Sute de tone de antiderapant

Emil Boc a aratat ca, pana miercuri, s-a intervenit inclusiv pe parcursul nopții, in ordinea nivelului de urgența al fiecarei zone. Astfel, potrivit contractului, la Cluj-Napoca se intervine in primul rand pe strazile din urgenta I, adica strazile din zona centrala, cele in panta si cele cu trafic greu. Tot primarul a aratat ca firma Brantner a intervenit cu 14 utilaje, folosind 110 tone de material antiderapant, iar firma Rosal cu 19 utilaje, impraștiind in oraș 450 de tone de material antiderapant.
Amintim ca cei doi operatori care efectueaza și in aceasta iarna lucrari de deszapezire in Cluj-Napoca, potrivit contractului semnat cu municipalitatea, caștigat in urma unei licitații publice, sunt SC Rosal Grup SRL pentru sectorul 1, in cartierele Manaștur, Zorilor, Grigorescu, Gruia, Dambu Rotund și circa 80% din zona centrala și SC Brantner Servicii Ecologice SA pentru sectorul 2, respectiv in cartierele Gheorgheni, Maraști, intre Lacuri, Bulgaria, Andrei Mureșanu, Someșeni și circa 20% din zona centrala.
In sectorul 1 sunt 331 de strazi, iar in sectorul II sunt cuprinse 312 strazi. Au fost introduse pentru iarna 2012-2013 17 strazi noi: Al. Ciurea, Arany Janos, Cișmigiu, Cotita, D. Ferenc, I. Bob, I. Rațiu, Neagra, Nuferilor, Al. Donici, Aleea Bucura, Sinaia, I. Neculce, Fericirii, Galileo Galilei, Ilarie Chendi, Marului). Pe toate strazile asfaltate sau betonate care sunt inca in garanție nu se va acționa cu amestec de nisip cu sare.

Somați la lopata

”Au fost unele probleme, dar pe parcurs s-au remediat. Nu poți sa ajungi in toate locurile de-o data. Toata lumea ar dori ca din primul moment, cand cade primul fulg de zapada sa fie mașina de deszapezire acolo. Fiecare vede ce se intampla in primul rand pe strada lui, e firesc”, a precizat Emil Boc, referindu-se și la plangerile inregistrate la dispeceratul pentru deszapezire, pe care il conduce.
In legatura cu responsabilitatea cetațenilor de a se ingriji de zona de trotuar din fața porților și a blocurilor, Emil Boc a anunțat ca au fost emise sute de somații, urmand ca, in cazul in care clujenii și firmele care iși au activitatea aici nu se conformeaza, sa inceapa sa dea amenzi, prin Poliția Locala, care face aceste verificari.
In ceea ce privește drumurile județene, deszapezirea acestora cade sunt autoritatea Consiliului Județean (CJ), care a contractat pentru aceste servicii Regia Autonoma a Drumurilor Județene Cluj (RADJC), precum și o companie privata, Bema Prodserv. Președintele Consiliului Județean a anunțat starea drumurilor județene la mijlocul saptamanii trecute. ”Mentionam faptul ca in perioada  9 decembrie – 11 decembrie 2012, de cand au inceput ninsorile, s-a actionat cu material antiderapant pe 326 de sectoare de drumuri judetene, cu 305 utilaje si mijloace auto, cu care au fost imprastiate peste 2 897 de tone de material antiderapant, inclusiv sare”, arata CJ intr-un comunicat de presa.

2.000 de kilometri ai nimanui

Daca la Cluj situația este clara, nu este cazul și la nivel național. La inceput de iarna, peste 2.000 de kilometri de drumuri naționale și autostrazi nu sunt ”acoperite” in ce privește contractele de deszapezire. Din cauza schimbarilor de management de la conducerea Companiei Naționale de Drumuri Naționale și Autostrazi din Romania (CNADNR) sau a licitațiilor contestate sau organizate cu intarziere, mii de drumuri naționale și autostrazi situate in special in partea de vest a tarii, dar și in jurul Bucureștiului risca sa ramana blocate la prima zapada mai serioasa, scrie Romania Libera.
Compania Naționala de Autostrazi și Drumuri Naționale din Romania (CNADNR) a reziliat doua contracte incheiate cu firma Romstrade, deținuta de omul de afaceri Nelu Iordache, pentru intreținerea pe timp de iarna a doua loturi de drum, deoarece nu au fost respectate prevederile contractuale.

CNADNR schimba macazul in ultima clipa

”In data de 5 decembrie 2012, Direcția Regionala de Drumuri și Poduri București a transmis inștiințarile de reziliere a urmatoarelor contracte: intreținere pe timp de iarna 2012 – 2013, lot 6 SDN Ploiești, semnat intre CNADNR-SA – DRDP București și SC Romstrade SRL in data de 6 noiembrie 2012 și intreținere pe timp de iarna 2012 – 2013, lot 9 A2 (București – Lehliu), semnat intre CNADNR SA – DRDP București și SC Romstrade SRL in data de 06 noiembrie 2012”, se arata intr-un comunicat transmis miercuri de CNADNR.
Potrivit instituției, decizia de transmitere a inștiințarilor de reziliere a fost luata ca urmare a neindeplinirii obligațiilor contractuale de catre antreprenor, respectiv nu au fost trimise in bazele de deszapezire utilajele solicitate conform caietului de sarcini și nu a fost asigurata cantitatea de material antiderapant conform necesarului și graficului stabilit.
CNADNR menționeaza ca, pana in momentul demararii unei noi proceduri de atribuire a acestor contracte, activitatea de deszapezire pe cele doua loturi va fi asigurata cu utilaje proprii și utilaje inchiriate de la SC PA/CO International SRL (lotul 6 SDN Ploiești) și cu utilaje proprii și utilaje inchiriate de la SC Gecor SRL ((lotul 9 A2 București – Lehliu).
CNADNR a anunțat ca a transmis Romstrade inștiințarile de reziliere pentru alte doua contracte: cel de modernizare a DN5 București – Adunații Copaceni, km 7+573 – km 19+220, semnat intre CNADNR și Romstrade in 22 martie 2011 și de cel privind construcția variantei de ocolire a municipiului Caracal, semnat in 31 ianuarie 2011. Nelu Iordache este arestat in prezent pentru acuzații de spalare de bani și deturnare de fonduri.

Diana Gabor

Dispeceratul pentru deszapezire la Cluj-Napoca
 
Activitatea de deszapezire va fi coordonata de catre Dispeceratul Central de Deszapezire din cadrul Primariei municipiului Cluj-Napoca, care funcționeaza non stop incepand cu data de 15.11.2012.
Dispeceratul Central de Deszapezire pentru coordonarea activitații de deszapezire și combatere a poleiului in perioada 15 noiembrie 2012 -15 martie 2013 are sediul la Primaria municipiului Cluj-Napoca, str. Moților nr. 3, cam. 12.

Tel. 0264 431753
fax 0264. 431575
0264 596030 int.4432

S.C.ROSAL GRUP SRL – sector I: cartierele Manaștur, Zorilor, Grigorescu, Gruia
D. Rotund și circa 80% din zona centrala – 347 de strazi

SC BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA – sector II: cartierele Gheorgheni, Maraști, intre Lacuri, Bulgaria, Andrei Mureșanu, Someșeni și circa 20% din zona centrala – 312 strazi

Romstrade intra in insolvența

Tribunalul Giurgiu a aprobat intrarea in insolvența a companiei Romstrade, deținuta de Nelu Iordache, la cererea firmei Agroindustrial Construct din Iași, și a numit drept administrator judiciar provizoriu Casa de Insolvența Transilvania, potrivit Mediafax.
Tribunalul a aprobat și intrarea in insolvența a unei alte companii controlata de Nelu Iordache, Romstrade Logistic Expres (fosta Direct Aero Services), administratorul judiciar provizoriu fiind tot Casa de Insolvența Transilvania. Cererea de intrare in insolvența a firmei specializate in servicii de taxi aerian a fost formulata de DHL International Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.