Sursa foto: Monitorul Cluj

Clujul va avea 300 de pubele inteligente supraterane, în care accesul se va face pe bază de cartelă. Mai mult, se vor construi două centre pentru depozitarea deșeurilor voluminoase, gratuit, la marginea orașului.

Gheorghe Șurubaru, City Managerul municipiului Cluj-Napoca, a vorbit într-o emisiune radio despre managementul deșeurilor în orașul de pe Someș și componentele acestuia.

„Noi, ca autoritate publică, trebuie să punem la dispoziție populației toată infrastructura necesară ca aceste deșeuri să poată să fie depozitate și apoi selectate în concordanță cu prevederile legii. Aici mă refer, în primul rând, la acele puncte gospodărești care sunt la blocuri și ridicarea deșeurilor, dacă ne referim la cele menajere, și de la case. Al doilea aspect este ca tot noi prin Poliția Locală, de exemplu, să urmărim ca toate aceste prevederi ale legii să fie respectate de către cetățeni. În al treilea rând sunt firmele de salubritate care trebuie să opereze pentru a ridica aceste deșeuri în conformitate cu prevederile pe care le au în contract și graficele zilnice pe care le transmitem către dânșii”, a explicat Șurubaru.

Centre de depozitare a deșeurilor voluminoase

De asemenea, Șurubaru a precizat că la marginea orașului se vor contrui două centre, unul mai mic și altul mai mare, în care clujenii vor putea depozita deșeurile voluminoase, precum mobilier, electrocasnice stricate și chiar și gunoaie din construcții, în mod gratuit:

„Vom construi de-a dreptul, la marginea orașului, un centru de colectare mai mic cu aport voluntar. Adică aici populația va putea să-și ducă toate deșeurile voluminoase cu care nu mai au ce face și le vor putea depozita acolo în mod gratuit. Aici ne referim la mobilier, dar și alte tipuri de deșeuri voluminoase. Tot ceea ce nu se poate depozita la punctele gospodărești de lângă blocuri, inclusiv deșeurile din construcții, cauciucuri, lemn, electronice, etc.

Una dintre locații va fi lângă rampa de depozitare a RADP-ului, cea mică, iar cea mare (unde vom amplasa inclusiv concasoare, tocătoare, stații de sortare, etc) va fi tot în zona rampei, dar în partea de nord a rampei de deșeuri. Acestea sunt pe fonduri europene. Până în anul 2026 avem obligația ca toate să fie funcționale la cheie”, a spus Gheorghe Șurubaru, scrie monitorulcj.ro.

Citește și: O afacere de 2 milioane de euro făcută din deșeurile clujenilor a intrat în faliment

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.