Consilierii locali au aprobat realizarea a două noi parkinguri
Municipiul Cluj-Napoca va deţine peste 1800 de locuri de parcare
Centurile aşteaptă

Consilierii locali ai municipiului Cluj-Napoca au aprobat săptămâna trecută în cadrul şedinţei de consiliu două noi parkinguri pentru cartierele Mărăşti şi Gheorgheni. În Mărăşti vor fi create 314 de locuri de parcare într-o construcţie care prevede trei etaje şi o terasă situată pe strada Fabricii, iar investiţia se va ridica la 24 de milioane de lei. Parking-ul de pe strada Băişoara din cartierul Gheorghieni va avea 358 de locuri de parcare. Acesta va fi construit pe spaţiul unor foste garaje şi va costa 26 de milioane de lei. Primăria va mai construi în cartierul Mărăşti  încă un parking de 120 de locuri pe strada Aurel Vlaicu care va costa 7 milioane de lei şi un parking cu 6 etaje în Mănăştur pe strada Primăverii care va creea un număr de 500 de locuri de parcare. Cel din cartierul Mănăştur va fi  asemănător cu parkingul din curtea interioară a Primăriei. Un alt proiect de parking este unul subteran din Piaţa Mihai Viteazul, care are o valoare estimată a investiţiei de peste 30 de milioane de euro şi un număr de peste 500 de locuri de parcare. Toate parkingurile au un termen de execuţie de 2 ani după începerea construcţiilor. Parkingul Primăriei a fost dat în folosinţă în vara lui 2007 şi a avut un real succes, spre deosebire de celălat parking din Piaţa Mărăşti, care în pragul falimentului. Acţionarii au datorii de 700.000 de euro şi au zis că vor să declare insolvenţă motivând că banii percepuţi din chirie nu sunt suficienţi pentru a plăti datoriile.  

Disciplină

Primarul interimar Sorin Apostu a anunţat că pentru toate cartierele din municipiu vor fi create parkinguri care vor soluţiona problema locurilor de parcare din municipiu. „Vor fi create în total un număr de 1800 de locuri de parcare pentru că vrem nu doar să eficientizăm traficul din municipiu, dar să şi eliberăm spaţiile verzi şi trotuarele pe care vor avea loc cetăţenii. După ce vom construi parkingurile, vom interzice parcarea maşinilor pe străzile adiacente”, a declarat Sorin Apostu. Primarul interimar a anunţat că va renunţa la achiziţionarea de maşini de ridicat. „Noi credem că locuitorii municipiului Cluj nu vor mai parca pe trotuar şi în locurile în care să perturbe traficul şi vor folosi parkingurile. Cred că până vom termina de construit parcările, cetăţenii se vor obişnui să staţioneze în locurile special amenajate şi oamenii vor avea loc să intre în spaţiile verzi şi să meargă pe trotuar”, a continuat Apostu.

Probleme, probleme

Primăria încearcă să rezolve problema cu parcările, dar problema traficului greu din oraş depinde şi de centurile ocolitoare ale municipiului pentru că tot traficul greu care traversează zona Clujului trece prin centrul municipiului.  În momentul de faţă Clujul nu are finalizat nici unul dintre cele trei proiecte de centură, iar două dintre ele nici nu au început să fie construite încă. Mai mult decât atât, în Cluj-Napoca unul din trei cetăţeni deţine un automobil, iar construcţia centrului istoric al municipiului nu permite un trafic intens, cum este în momentul de faţă. Toate acestea contribuie la haosul de pe străzile oraşului, mai ales în orele de vârf. Ultimul proiect aprobat de Primăria municipiului Cluj-Napoca este centura ocolitoare nord Gilău- Vîlcele, care nu are fonduri anul acesta să fie începută. Primăria a încercat să introducă semafoarele inteligente pentru a rezolva problema traficului, însă acestea funcţionează doar în condiţii normale de trafic, iar sensurile unice se schimbă odată la câteva luni.

Tiberiu Hrihorciuc

5 COMENTARII

  1. daca se fac parkinguri in stilul celor 3 de pana acum mai bine fara! Cel din curtea „coregrefiei” e stramt prost amplasat cu acces prost are procese castigate deja de vecini care stau la”capcana” sa execute primaria, ala din ?Mihai viteazu’ e imbecilesc facut pt ca trebuie sa urci in spirala vo’ 4 etaje si daca ai masina nu cotet umblator o freci de pereti, iar singura utilizare e parcare aferenta magazinelor si carciumei taranoiului de Vlas(maimuta paravan pentru Boc,Buda,sa-ma-Tise si ceva procurori acolo…), iar cel din marasti e la fel de idiot proiectat(spirala pe dreapta orara, numa bun pt asia) si la fel de folosit. Chiar nu vedeti ca gaozarii de pd-listi, chiar daca au intentii bune nu-i tine instalatia. Pt. ca n-o au! Ei „actioneaza” cu curu! Uitati-va la fata lu’ fifty fifty! Ce are el in comun cu Buda-Bobina-Topan-Andrasan-Mihai Muresan-Grunvald-Dimitriu…etc… Ghici!

  2. Gogule nu stiu ce-i in capu tau. Si sincer nu stiu unde-i capu tau. Probabil intr-o jenanta ghena de gunoi si o cioara iti da cu ciocu-n cap. Ai masina ei? A mea e de 5 m si ma jur ca n-am frecat-o niciodata de peretii vre-unuia din parkingurile de mai sus. Mai lasa abureala asta de cetatean revoltat si spune frate ce te doare: nu a facut Nicoara parkingurile si acuma nu are banutii de campanie. Sau nu-i are cum ii avea anu trecut. Si in loc sa te apuci de jigniri mai bine ai puncta pe competente nu pe refulari din copilarie… ai vrut parking mama? Las ca poate se face unu subacvatic pentru tine si barcuta ta.

  3. Clujul are 75% din parkingurile supraterane din Romania. Adica 3, in Bucuresti exista unul singur.

    Iar tu, gogu, doar daca vrei sa intri cu TRACTORU’ in parkinguri nu ai loc. Invata sa conduci macar masina, inainte sa dai sfaturi alora care au facut ceva despre cum se conduce orasul.

  4. Pentru mirificele parkinguri nu exista indicatoare; cel putin pentru cel din P-ta M. Viteazu exista un indicator in fata la Mc Donald’s, si unu cu scris mic ascuns pe dupa un copac pe Cuza Voda; insa cel de la politia comunitara de ce sa sesizeze acest lucru? mai bine ridica masini! cand vine omu dinspre Bistrita pe 21 Decemmbrie ar trebui sa fie pus indicator – in 500 m de ex PARKING sa stie omu unde parcheaza in Cluj; altfel mult si bine parkingurile vor ramane goale si neprofitabile.

  5. avem 3 din 4 parcuri la nivel national :D…. si oamenii ca gogu tot se scheauna cand nu le convine cate ceva; oricat de neinsemnat, doar doar sa zica si ei ceva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.